Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Základní komponenty PC. - Periferní zařízení. - Operační systém. - Informace, data, bezpečnost. - Základní aplikační programové vybavení. - Viry, antivirová ochrana. - Hardware (HW) - vybavení počítače, od procesoru, přes monitor po tiskárnu. - Software (SW) - programové vybavení počítače: firmware, operační systém (OS), aplikace. - Přídavné karty - grafická (zpracovává obrazové informace), zvuková (zpracovává zvuk), síťová (komunikace mezi více počítači), televizní. - Laptop (též notebook) - přenosný počítač, Netbook - malý laptop, Tablet PC, PDA a další - kapesní PC. - Fakta a charakteristiky chorob spojených s využíváním ICT. - Popis cviků sloužících k prevenci chorob spojených s využíváním ICT nejvíce exponovaných částí těla. - Využití ICT při přípravě na výuku a v samotné výuce v MŠ. - Moderní didaktické prostředky ve výuce dětí mateřských škol (speciální počítače pro děti, tablety, interaktivní tabule, atd.).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Cvičení na počítači
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní komponenty počítače |
základní komponenty počítače |
vstupně-výstupní zařízení |
vstupně-výstupní zařízení |
základní prvky aplikačních rozhraní |
základní prvky aplikačních rozhraní |
využití vzdělávacích aplikací v mateřských školách |
využití vzdělávacích aplikací v mateřských školách |
hrozby využívání digitálních zařízení ve vzdělávání |
hrozby využívání digitálních zařízení ve vzdělávání |
Odborné dovednosti |
---|
definovat komponenty počítače |
definovat komponenty počítače |
identifikovat vstupně-výstupní zařízení |
identifikovat vstupně-výstupní zařízení |
definovat rozdíly mezi aplikací a softwarem |
definovat rozdíly mezi aplikací a softwarem |
vytvořit vhodné vzdělávací materiály pro mateřské školy |
vytvořit vhodné vzdělávací materiály pro mateřské školy |
identifikovat hrozby spojené s využíváním ICT zařízení |
identifikovat hrozby spojené s využíváním ICT zařízení |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Dostál, J. Informační a počítačová gramotnost ? klíčové pojmy informační výchovy. In Infotech 2007 - moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání. Olomouc: Votobia, 2007.
-
Jones, D. Jak využívat Internet. Praha: SoftPress, 2001.
-
Kalhous, Z. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.
-
Růžičková, D. Rozvíjíme ICT gramotnost žáků: Metodická příručka. Praha: NÚV, 2011.
-
Zounek, J., & Šeďová, K. Učitelé a technologie: mezi tradičním a moderním pojetím. Brno: Paido, 2009.
-
Zounek, J. ICT v životě základních škol. Praha: Triton, 2006.
|