Vyučující
|
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Pedagogická evaluace - vymezení klíčových pojmů. - Současné pojetí a trendy v pedagogické evaluaci. - Kvalita školy s ohledem na předškolní vzdělávání. - Pedagogická evaluace jako proces. - Úrovně pedagogické evaluace. - Metody pedagogické evaluace. - Evaluační nástroje vhodné pro aplikaci v preprimární edukaci. - Evaluace učitele, standardy kvality učitele. - Ukázky aplikace vybraných evaluačních metod v praxi mateřských škol. - Evaluační zpráva a její využití. - Evaluační výzkum.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Analýza textu
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 45 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
klíčové pojmy pedagogické evaluace |
klíčové pojmy pedagogické evaluace |
vymezení oblastí pedagogické evaluace |
vymezení oblastí pedagogické evaluace |
kvalita školy |
kvalita školy |
evaluační metody a nástroje uplatňované v prostředí mateřské školy |
evaluační metody a nástroje uplatňované v prostředí mateřské školy |
význam autoevaluace v kontextu škol a školství |
význam autoevaluace v kontextu škol a školství |
Odborné dovednosti |
---|
definovat pedagogickou evaluaci a její klíčové pojmy |
definovat pedagogickou evaluaci a její klíčové pojmy |
vymezit základní oblasti pedagogické evaluace |
vymezit základní oblasti pedagogické evaluace |
znát vybrané evaluační metody a nástroje |
znát vybrané evaluační metody a nástroje |
navrhnout postup autoevaluace v mateřské škole |
navrhnout postup autoevaluace v mateřské škole |
analyzovat evaluační nástroje využitelné v prostředí mateřské školy |
analyzovat evaluační nástroje využitelné v prostředí mateřské školy |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Demonstrace |
Demonstrace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza textu |
Analýza textu |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Chvál, M. Na naší škole nám záleží. Jak sledovat a hodnotit kvalitu školy. Praha: Portál, 2018.
-
Majerčíková, J., Kasáčová, B., & Kočvarová, I. Předškolní edukace a dítě: výzvy pro pedagogickou teorii a výzkum.. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií., 2015.
-
Sedláčková, H., Syslová, Z., & Štěpánková, L. Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání.. Praha: Wolters Kluwer Česká republika., 2012.
-
Syslová, Z., & Chaloupková, L. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy.. Brno: MU., 2015.
-
Syslová, Z. Proměna mateřské školy v učící se organizaci.. Praha: Wolters Kluwer., 2016.
|