Vyučující
|
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Komunikace s vedoucím bakalářské práce. Časový plán. - Práce s literaturou: odkazování, citace, sekundární citace, parafrázování. - Plagiátorství. - Pravidla vyhotovování seznamu bibliografických odkazů. - Struktura bakalářské práce. - Komponování textu. - Osnova kapitoly, složení kapitoly, návaznost vět, cizelování textu. - Terminologické otázky: pojem, termín. - Definice, pojmová synonyma jako nežádoucí prvek. - Vědecký styl. Vědecký plurál, frekventované používání pasiva, nominalizace, zkratky. - Formální náležitosti práce. - Grafická úprava: zdůrazňování, zarážky, tabulky, grafy, ilustrace, přílohy. - Strategie obhajoby bakalářské práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Analýza textu
- Domácí příprava na výuku
- 35 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 45 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
popsat náležitosti prezentování výzkumných zjištění |
popsat náležitosti prezentování výzkumných zjištění |
vyjmenovat zásady přípravy vizuální prezentace svých výzkumných zjištění |
vyjmenovat zásady přípravy vizuální prezentace svých výzkumných zjištění |
znát odbornou terminologii pedagogického výzkumu |
znát odbornou terminologii pedagogického výzkumu |
znát zásady práce s literaturou: odkazování, citace, sekundární citace, parafrázování |
znát zásady práce s literaturou: odkazování, citace, sekundární citace, parafrázování |
popsat strukturu bakalářské práce |
popsat strukturu bakalářské práce |
Odborné dovednosti |
---|
připravit elektronickou prezentaci výzkumných zjištění a respektovat přitom zásady tvorby prezentace |
připravit elektronickou prezentaci výzkumných zjištění a respektovat přitom zásady tvorby prezentace |
prezentovat výzkumná zjištění uceleně, systematicky a srozumitelně. |
prezentovat výzkumná zjištění uceleně, systematicky a srozumitelně. |
používat terminologii pedagogického výzkumu |
používat terminologii pedagogického výzkumu |
analyzovat odborné zdroje |
analyzovat odborné zdroje |
vyvozovat adekvátní závěry z výzkumných dat |
vyvozovat adekvátní závěry z výzkumných dat |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace |
Demonstrace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Analýza textu |
Analýza textu |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza výkonů studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Známkou |
Známkou |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Doporučená literatura
|
-
Cresswell, J.W. Research design : qualitative, quantitative, and mixed method approaches. Los Angeles : Sage, 2014.
-
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. (2. vyd.).. Brno: Paido, 2010.
-
Helcl, Z. Jak zvládnout 77 obtížných situací při prezentacích a přednáškách: osvědčené rady a příklady z praxe.. Praha: Grada, 2013.
-
Horyna, B., & Krob, J. Cesty k vědě. Jak správně myslet a psát. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2007.
-
Majerčíková, J. et al. Metodická příručka pro zpracování závěrečných prací pro studijní obor Učitelství pro mateřské školy.. Zlín: FHS UTB, 2018.
-
Meško, D., Katuščák, D., & J. Findra. Akademická příručka. České, upr. vyd.. _Osveta_, 2006.
-
Spousta, V. Vademékum autora odborné a vědecké práce humanitního a sociálního zaměření.. Brno: CERM., 2009.
-
Šanderová, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách.. Praha: Slon, 2005.
|