Předmět: Metodika anglického jazyka pro MŠ I

« Zpět
Název předmětu Metodika anglického jazyka pro MŠ I
Kód předmětu USP/UK5M1
Organizační forma výuky Cvičení + E-learning
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Vymezení základních pojmů a vztahů: výuka jazyka, osvojování si jazyka, první, druhý a cizí jazyk, lingvodidaktika. - Jazykové systémy a způsobilosti. - Cíle osvojování si angličtiny jako cizího jazyka v předškolním věku. - Charakteristiky a potřeby dítěte předškolního věku z hlediska lingvodidaktiky. - Vybraná témata z didaktiky angličtiny pro děti předškolního věku. - Rozvoj slovní zásoby dítěte - vizuální kontext, obrázkové slovníky, flashcards apod. - Nácvik správné výslovnosti - písně, veršovánky, hry, jazykolamy, jazz chants apod. - Rozvoj poslechu. Obrázkové diktáty. TPR. - Akční písně, veršovánky a hry. - Rozvoj mluvení v anglickém jazyce. - Kontrolované a volné mluvení.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Týmová práce, Analýza textu, E-learning
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 5 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 45 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Úspěšné ukončení předmětu Odborný anglický jazyk II(M4OA2). Předmět je určen pro absolventy středních škol, kde angličtina byla jejich prvním či druhým cizím jazykem, tzn. min. délka studia 4 roky. Je požadovaná úroveň B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Úspěšné ukončení předmětu Odborný anglický jazyk II(M4OA2). Předmět je určen pro absolventy středních škol, kde angličtina byla jejich prvním či druhým cizím jazykem, tzn. min. délka studia 4 roky. Je požadovaná úroveň B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Výsledky učení
vymezit základní pojmy lingvodidaktiky
vymezit základní pojmy lingvodidaktiky
specifikovat cíle a obsah cizojazyčné výuky u dětí předškolního věku
specifikovat cíle a obsah cizojazyčné výuky u dětí předškolního věku
charakterizovat potřeby dítě předškolního věku z hlediska lingvodidaktiky
charakterizovat potřeby dítě předškolního věku z hlediska lingvodidaktiky
popsat proces osvojování si jazykových dovedností u dětí předškolního věku
popsat proces osvojování si jazykových dovedností u dětí předškolního věku
charakterizovat vybrané přístupy a metody vhodné k výuce angličtiny u dětí předškolního věku
charakterizovat vybrané přístupy a metody vhodné k výuce angličtiny u dětí předškolního věku
Odborné dovednosti
zdůvodnit výběr vhodných přístupů a metod pro výuku angličtiny u dětí předškolního věku
zdůvodnit výběr vhodných přístupů a metod pro výuku angličtiny u dětí předškolního věku
vyhledat vhodné materiály pro výuku angličtiny v mateřské škole
vyhledat vhodné materiály pro výuku angličtiny v mateřské škole
připravit aktivity vhodné pro výuku angličtiny v mateřské škole
připravit aktivity vhodné pro výuku angličtiny v mateřské škole
navrhnout koncepci výuky angličtiny v mateřské škole
navrhnout koncepci výuky angličtiny v mateřské škole
vytvořit portfolio aktivit k výuce angličtiny v mateřské škole
vytvořit portfolio aktivit k výuce angličtiny v mateřské škole
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza textu
Analýza textu
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Týmová práce
Týmová práce
E-learning
E-learning
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Pozorování
Pozorování
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Analýza výkonů studenta
Písemná zkouška
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Claire, E. ESL Teacher?s Activities Kit. OUP., 2016.
  • Ferlazzo, L., & Sypnieski, K. H. The ESL / ELL Teacher's Survival Guide: Ready-to-Use Strategies, Tools, and Activities for Teaching English Language.. OUP., 2012.
  • Pokrivčáková, S. Metodika anglického jazyka pro MŠ I. Zlín, 2018.
  • Pokrivčáková, S. Teaching Techniques for Modern Teachers of English.. Nitra: ASPA., 2013.
  • Scott, W. A., & Ytenberg, L H. Teaching English to Children.. Longman., 1994.
  • Slattery, M., & Willis, J. English Primary Teachers.. OUP., 2010.
  • Stocker, D. A., & Stocker, G. A. Children?s ESL Curriculum: Learning English with Laughter.. OUP, 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr