Vyučující
|
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Vymezení základních pojmů a vztahů: výuka jazyka, osvojování si jazyka, první, druhý a cizí jazyk, lingvodidaktika. - Jazykové systémy a způsobilosti. - Cíle osvojování si angličtiny jako cizího jazyka v předškolním věku. - Charakteristiky a potřeby dítěte předškolního věku z hlediska lingvodidaktiky. - Vybraná témata z didaktiky angličtiny pro děti předškolního věku. - Rozvoj slovní zásoby dítěte - vizuální kontext, obrázkové slovníky, flashcards apod. - Nácvik správné výslovnosti - písně, veršovánky, hry, jazykolamy, jazz chants apod. - Rozvoj poslechu. Obrázkové diktáty. TPR. - Akční písně, veršovánky a hry. - Rozvoj mluvení v anglickém jazyce. - Kontrolované a volné mluvení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Týmová práce, Analýza textu, E-learning
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 5 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 45 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Úspěšné ukončení předmětu Odborný anglický jazyk II(M4OA2). Předmět je určen pro absolventy středních škol, kde angličtina byla jejich prvním či druhým cizím jazykem, tzn. min. délka studia 4 roky. Je požadovaná úroveň B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Úspěšné ukončení předmětu Odborný anglický jazyk II(M4OA2). Předmět je určen pro absolventy středních škol, kde angličtina byla jejich prvním či druhým cizím jazykem, tzn. min. délka studia 4 roky. Je požadovaná úroveň B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Výsledky učení |
---|
vymezit základní pojmy lingvodidaktiky |
vymezit základní pojmy lingvodidaktiky |
specifikovat cíle a obsah cizojazyčné výuky u dětí předškolního věku |
specifikovat cíle a obsah cizojazyčné výuky u dětí předškolního věku |
charakterizovat potřeby dítě předškolního věku z hlediska lingvodidaktiky |
charakterizovat potřeby dítě předškolního věku z hlediska lingvodidaktiky |
popsat proces osvojování si jazykových dovedností u dětí předškolního věku |
popsat proces osvojování si jazykových dovedností u dětí předškolního věku |
charakterizovat vybrané přístupy a metody vhodné k výuce angličtiny u dětí předškolního věku |
charakterizovat vybrané přístupy a metody vhodné k výuce angličtiny u dětí předškolního věku |
Odborné dovednosti |
---|
zdůvodnit výběr vhodných přístupů a metod pro výuku angličtiny u dětí předškolního věku |
zdůvodnit výběr vhodných přístupů a metod pro výuku angličtiny u dětí předškolního věku |
vyhledat vhodné materiály pro výuku angličtiny v mateřské škole |
vyhledat vhodné materiály pro výuku angličtiny v mateřské škole |
připravit aktivity vhodné pro výuku angličtiny v mateřské škole |
připravit aktivity vhodné pro výuku angličtiny v mateřské škole |
navrhnout koncepci výuky angličtiny v mateřské škole |
navrhnout koncepci výuky angličtiny v mateřské škole |
vytvořit portfolio aktivit k výuce angličtiny v mateřské škole |
vytvořit portfolio aktivit k výuce angličtiny v mateřské škole |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Týmová práce |
Týmová práce |
E-learning |
E-learning |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Pozorování |
Pozorování |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Analýza výkonů studenta |
Písemná zkouška |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Claire, E. ESL Teacher?s Activities Kit. OUP., 2016.
-
Ferlazzo, L., & Sypnieski, K. H. The ESL / ELL Teacher's Survival Guide: Ready-to-Use Strategies, Tools, and Activities for Teaching English Language.. OUP., 2012.
-
Pokrivčáková, S. Metodika anglického jazyka pro MŠ I. Zlín, 2018.
-
Pokrivčáková, S. Teaching Techniques for Modern Teachers of English.. Nitra: ASPA., 2013.
-
Scott, W. A., & Ytenberg, L H. Teaching English to Children.. Longman., 1994.
-
Slattery, M., & Willis, J. English Primary Teachers.. OUP., 2010.
-
Stocker, D. A., & Stocker, G. A. Children?s ESL Curriculum: Learning English with Laughter.. OUP, 2012.
|