Vyučující
|
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
-
Zycháčková Magda, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
- Kurikulum - pojetí, výzkum. - Kurikulární dokumenty v České republice. - Systém kurikula v České republice. - Vize mateřské školy jako vzdělávací instituce a její odraz ve školním vzdělávacím programu. - Proces tvorby školního kurikula. - Příprava projektu. - Realizace projektu. - Hodnocení projektu. - Projektová etika. - Závěrečná zpráva. - Role učitele při modifikaci školního vzdělávacího programu podle aktuálních edukačních požadavků. - Skupinová/týmová práce při tvorbě školního vzdělávacího programu. - Evaluace školního vzdělávacího programu. - Reflexe působení jedince/kolektivu v procesu tvorby školního vzdělávacího programu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Týmová práce, Analýza textu
- Účast na výuce
- 7 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 23 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit pojem kurikulum |
vysvětlit pojem kurikulum |
vysvětlit vazbu mezi kurikulárními dokumenty pro předškolní vzdělávání |
vysvětlit vazbu mezi kurikulárními dokumenty pro předškolní vzdělávání |
popsat proces tvorby školního vzdělávacího programu |
popsat proces tvorby školního vzdělávacího programu |
popsat náležitosti školního vzdělávacího programu pro mateřské školy |
popsat náležitosti školního vzdělávacího programu pro mateřské školy |
Odborné dovednosti |
---|
připravit projekt pro mateřskou školu |
připravit projekt pro mateřskou školu |
realizovat projekt pro mateřskou školu |
realizovat projekt pro mateřskou školu |
spolupracovat při tvorbě projektu ve skupině |
spolupracovat při tvorbě projektu ve skupině |
aplikovat metody evaluace školního vzdělávací programu |
aplikovat metody evaluace školního vzdělávací programu |
vytvořit integrované bloky pro školní vzdělávací program |
vytvořit integrované bloky pro školní vzdělávací program |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Týmová práce |
Analýza textu |
Analýza textu |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Známkou |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Bílá kniha, Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Praha: MŠMT., 2001.
-
Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: VÚP, 2005.
-
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: VÚP, 2017.
-
Hrozová, M. Klíčové kompetence žáků v oblasti Výchovy ke zdraví v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ. In Šimoník, O. Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence.. Brno: Masarykova univerzita.
-
Průcha, J., & Koťátková, S. Předškolní pedagogika.. Praha: Portál, 2013.
-
Svobodová, E. et al. Vzdělávání v mateřské škole.. Praha: Portál., 2010.
-
Syslová, Z. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi.. Brno: Masarykova univerzita., 2017.
-
Tupý, J. Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice.. Brno: Masarykova univerzita., 2014.
|