Vyučující
|
-
Kočvarová Ilona, Mgr. Ph.D.
-
Obonya Juraj, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
- Metodologie výzkumu jako vědecká disciplína. - Metodologické přístupy v sociálně vědním a pedagogickém výzkumu. - Projekt kvantitativně orientovaného výzkumu. - Základní kategorie vztahující se k výzkumu (cíle, otázky, proměnné, hypotézy). - Výzkumný soubor. - Výzkumné metody v kvantitativním výzkumu. - Realizace pedagogického výzkumu v praxi. - Vybrané metody analýzy kvantitativních dat. - Interpretace výsledků v kontextu jejich limitů a s ohledem na dosavadní pedagogickou teorii a praxi. - Psaní výzkumných zpráv.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Analýza textu, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nespecifikováno. |
Nespecifikováno. |
Výsledky učení |
---|
Student bude schopen vypracovat úkoly s vazbou na kvantitativní pedagogický výzkum. |
Student bude schopen vypracovat úkoly s vazbou na kvantitativní pedagogický výzkum. |
Vyučovací metody |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Field, Andy P. Discovering statistics using SPSS : (and sex, drugs and rock 'n' roll). 3rd ed. Los Angeles : SAGE Publications, 2009. ISBN 978-1-84787-907-3.
-
CHRÁSKA, M., KOČVAROVÁ, I. Kvantitativní design v pedagogických výzkumech začínajících akademických pracovníků. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014.
-
NOVOTNÁ, Hedvika, Ondřej ŠPAČEK a Magdaléna ŠŤOVÍČKOVÁ. Metody výzkumu ve společenských vědách. Praha, FHS-UK, 2019. ISBN 978-80-7571-025-3.
-
RABUŠIC, Ladislav, Petr SOUKUP a Petr MAREŠ. Statistická analýza sociálněvědních dat (prostřednictvím SPSS). Brno, Masarykova univerzita. 2019.
-
Soukup, P., & Kočvarová, I. Velikost a reprezentativita výběrového souboru v kvantitativně orientovaném pedagogickém výzkumu. Pedagogická orientace, 26(3), 512?536, 2016.
-
SOUKUP, P. & TRAHORSCH, P. & CHYTRÝ, V. Míry věcné významnosti s intervaly spolehlivosti a ukázky jejich využití v pedagogické praxi. Studia paedagogika. 2021.
-
URBÁNEK, Tomáš, Denisa DENGLEROVÁ a Jan ŠIRŮČEK. Psychometrika: měření v psychologii. Praha: Portál. 2011.
|