Vyučující
|
-
Vašíková Jana, Mgr. PhD.
-
Najvar Petr, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student absolvuje ústní zkoušku, jež se koná před komisí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
orientuje se v jádrových tématech preprimární pedagogiky |
orientuje se v jádrových tématech preprimární pedagogiky |
zná současné a nedávná pojetí kurikula preprimární školy |
zná současné a nedávná pojetí kurikula preprimární školy |
zná reflektivní postupy a techniky evaluace práce v mateřské škole |
zná reflektivní postupy a techniky evaluace práce v mateřské škole |
disponuje zkušenostmi s prací v mateřské škole |
disponuje zkušenostmi s prací v mateřské škole |
disponuje zprostředkovanými zkušenostmi s řízením mateřské školy |
disponuje zprostředkovanými zkušenostmi s řízením mateřské školy |
Odborné dovednosti |
---|
používat moderní pedagogické metody při koncepci činností v mateřské škole |
používat moderní pedagogické metody při koncepci činností v mateřské škole |
využívat moderní a efektivní strategie pedagogické komunikace |
využívat moderní a efektivní strategie pedagogické komunikace |
reflektovat autentické činnosti v mateřské škole a zasazuje je do širšího pedagogického rámce |
reflektovat autentické činnosti v mateřské škole a zasazuje je do širšího pedagogického rámce |
navrhovat vhodná řešení problémových situací v mateřské škole |
navrhovat vhodná řešení problémových situací v mateřské škole |
využívat popisný a reflektivní profesní jazyk při evaluaci práce v mateřské škole |
využívat popisný a reflektivní profesní jazyk při evaluaci práce v mateřské škole |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Janík, T. Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido, 2009.
-
Wiegerová, A. Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015.
-
Wiegerová, A. Self efficacy v edukačných súvislostiach. Bratislava: SPN, 2012.
|