Předmět: Reflektivní seminář k portfoliu

« Zpět
Název předmětu Reflektivní seminář k portfoliu
Kód předmětu USP/PK4RE
Organizační forma výuky E-learning + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vašíková Jana, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
- Koncepce profesního portfolia. - Struktura profesního portfolia. - Sběrné portfolio a prezentační portfolio. - Reflexe profesního portfolia - Prezentace profesního portfolia. - Vrstevnické hodnocení profesního portfolia.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Příprava na zápočet - 25 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Profesní portfolio a základní reflektivní dovednosti.
Profesní portfolio a základní reflektivní dovednosti.
Výsledky učení
základní pojmy vztahující se ke struktuře portfolia,
základní pojmy vztahující se ke struktuře portfolia,
různé typy portfolií
různé typy portfolií
postupy sestavování a strukturování profesního portfolia,
postupy sestavování a strukturování profesního portfolia,
strategie a možnosti prezentování a hodnocení profesního portfolia.
strategie a možnosti prezentování a hodnocení profesního portfolia.
vysvětlit prezentační portfolio
vysvětlit prezentační portfolio
Odborné dovednosti
sestavit a zargumentovat strukturu profesního portfolia,
sestavit a zargumentovat strukturu profesního portfolia,
ozřejmit individuální pojetí a způsob sestavování profesního portfolia,
ozřejmit individuální pojetí a způsob sestavování profesního portfolia,
koherentně prezentovat komplexní profesní portfolio.
koherentně prezentovat komplexní profesní portfolio.
znát různé typy portfolií a umět je v pedagogické praxi uplatnit
znát různé typy portfolií a umět je v pedagogické praxi uplatnit
reflektovat portfolio
reflektovat portfolio
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
E-learning
E-learning
Hodnotící metody
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Doporučená literatura
  • Beka, A., & Kulinxha G. Portfolio as a Tool for Self- Reflection and Professional Development for Pre-Service Teachers. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 20(2), 22?35. 2021.
  • Syslová, Z., Grůzová, L., & Štěpánková, L.. Podpora vedení studentů na praxi v mateřské škole. Brno: Masarykova univerzita. 2018.
  • Syslová, Z., Píšová, M., Rodová, V., Grůzová, L., & Stadlerová, H. Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol a 1. stupně základních škol. Brno: Masarykova univerzita. 2018.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr