Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Koncepce profesního portfolia. - Struktura profesního portfolia. - Sběrné portfolio a prezentační portfolio. - Reflexe profesního portfolia - Prezentace profesního portfolia. - Vrstevnické hodnocení profesního portfolia.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Profesní portfolio a základní reflektivní dovednosti. |
Profesní portfolio a základní reflektivní dovednosti. |
Výsledky učení |
---|
základní pojmy vztahující se ke struktuře portfolia, |
základní pojmy vztahující se ke struktuře portfolia, |
různé typy portfolií |
různé typy portfolií |
postupy sestavování a strukturování profesního portfolia, |
postupy sestavování a strukturování profesního portfolia, |
strategie a možnosti prezentování a hodnocení profesního portfolia. |
strategie a možnosti prezentování a hodnocení profesního portfolia. |
vysvětlit prezentační portfolio |
vysvětlit prezentační portfolio |
Odborné dovednosti |
---|
sestavit a zargumentovat strukturu profesního portfolia, |
sestavit a zargumentovat strukturu profesního portfolia, |
ozřejmit individuální pojetí a způsob sestavování profesního portfolia, |
ozřejmit individuální pojetí a způsob sestavování profesního portfolia, |
koherentně prezentovat komplexní profesní portfolio. |
koherentně prezentovat komplexní profesní portfolio. |
znát různé typy portfolií a umět je v pedagogické praxi uplatnit |
znát různé typy portfolií a umět je v pedagogické praxi uplatnit |
reflektovat portfolio |
reflektovat portfolio |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
E-learning |
E-learning |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Doporučená literatura
|
-
Beka, A., & Kulinxha G. Portfolio as a Tool for Self- Reflection and Professional Development for Pre-Service Teachers. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 20(2), 22?35. 2021.
-
Syslová, Z., Grůzová, L., & Štěpánková, L.. Podpora vedení studentů na praxi v mateřské škole. Brno: Masarykova univerzita. 2018.
-
Syslová, Z., Píšová, M., Rodová, V., Grůzová, L., & Stadlerová, H. Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol a 1. stupně základních škol. Brno: Masarykova univerzita. 2018.
|