Předmět: Prezentace výzkumných zjištění k diplomové práci

« Zpět
Název předmětu Prezentace výzkumných zjištění k diplomové práci
Kód předmětu USP/PK4PR
Organizační forma výuky E-learning + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Najvar Petr, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kolumber Tereza, Mgr.
  • Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Diskuse nad výsledky vlastního výzkumu. - Postup po zpracování dat-příprava prezentace. - Časté chyby v prezentování výzkumných dat. - Analýza vybraných diplomových prací ze studijního programu Předškolní pedagogika. - Průběh obhajoby závěrečné práce. - Posudky vedoucího a oponenta závěrečné práce. - Práce se zpětnou vazbou a konstruktivní kritikou. - Příprava prezentace vlastních výzkumných zjištění. - Prezentování vlastních výzkumných zjištění formou studentské konference.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace, Sebereflexe
  • Účast na výuce - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 60 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 100 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 60 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
popsat náležitosti prezentování výzkumných zjištění
popsat náležitosti prezentování výzkumných zjištění
vyjmenovat zásady přípravy vizuální prezentace svých výzkumných zjištění
vyjmenovat zásady přípravy vizuální prezentace svých výzkumných zjištění
znát odbornou terminologii pedagogického výzkumu
znát odbornou terminologii pedagogického výzkumu
popsat nejčastější chyby v prezentaci výzkumných zjištění
popsat nejčastější chyby v prezentaci výzkumných zjištění
znát způsoby práce s grafy a schématy
znát způsoby práce s grafy a schématy
Odborné dovednosti
připravit elektronickou prezentaci výzkumných zjištění a respektovat přitom zásady tvorby prezentace
připravit elektronickou prezentaci výzkumných zjištění a respektovat přitom zásady tvorby prezentace
prezentovat výzkumná zjištění uceleně, systematicky a srozumitelně
prezentovat výzkumná zjištění uceleně, systematicky a srozumitelně
používat terminologii pedagogického výzkumu
používat terminologii pedagogického výzkumu
efektivně užívat grafické a tabulkové editory
efektivně užívat grafické a tabulkové editory
vyvozovat adekvátní závěry z výzkumných dat
vyvozovat adekvátní závěry z výzkumných dat
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Analýza prezentace
Sebereflexe
Sebereflexe
Analýza prezentace
Hodnotící metody
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.
  • Hendl, J. Přehled statistických metod zpracovávání dat. Praha: Portál, 2006.
  • Maňák, J., Švec, Š., & Švec, V. (eds.). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Masarykova univerzita a Paido, 2005.
  • Miovský, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006.
  • Punch, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008.
  • Spousta, V. et al. Vademekum autora odborné a vědecké práce. Brno: Masarykova univerzita, 2000.
  • Wiegerová, A. et al. Začínající výzkumník. Zlín: UTB, 2013.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr