Vyučující
|
-
Najvar Petr, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kolumber Tereza, Mgr.
-
Navrátilová Hana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Diskuse nad výsledky vlastního výzkumu. - Postup po zpracování dat-příprava prezentace. - Časté chyby v prezentování výzkumných dat. - Analýza vybraných diplomových prací ze studijního programu Předškolní pedagogika. - Průběh obhajoby závěrečné práce. - Posudky vedoucího a oponenta závěrečné práce. - Práce se zpětnou vazbou a konstruktivní kritikou. - Příprava prezentace vlastních výzkumných zjištění. - Prezentování vlastních výzkumných zjištění formou studentské konference.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace, Sebereflexe
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 60 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 100 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 60 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
popsat náležitosti prezentování výzkumných zjištění |
popsat náležitosti prezentování výzkumných zjištění |
vyjmenovat zásady přípravy vizuální prezentace svých výzkumných zjištění |
vyjmenovat zásady přípravy vizuální prezentace svých výzkumných zjištění |
znát odbornou terminologii pedagogického výzkumu |
znát odbornou terminologii pedagogického výzkumu |
popsat nejčastější chyby v prezentaci výzkumných zjištění |
popsat nejčastější chyby v prezentaci výzkumných zjištění |
znát způsoby práce s grafy a schématy |
znát způsoby práce s grafy a schématy |
Odborné dovednosti |
---|
připravit elektronickou prezentaci výzkumných zjištění a respektovat přitom zásady tvorby prezentace |
připravit elektronickou prezentaci výzkumných zjištění a respektovat přitom zásady tvorby prezentace |
prezentovat výzkumná zjištění uceleně, systematicky a srozumitelně |
prezentovat výzkumná zjištění uceleně, systematicky a srozumitelně |
používat terminologii pedagogického výzkumu |
používat terminologii pedagogického výzkumu |
efektivně užívat grafické a tabulkové editory |
efektivně užívat grafické a tabulkové editory |
vyvozovat adekvátní závěry z výzkumných dat |
vyvozovat adekvátní závěry z výzkumných dat |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza prezentace |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Analýza prezentace |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.
-
Hendl, J. Přehled statistických metod zpracovávání dat. Praha: Portál, 2006.
-
Maňák, J., Švec, Š., & Švec, V. (eds.). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Masarykova univerzita a Paido, 2005.
-
Miovský, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006.
-
Punch, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008.
-
Spousta, V. et al. Vademekum autora odborné a vědecké práce. Brno: Masarykova univerzita, 2000.
-
Wiegerová, A. et al. Začínající výzkumník. Zlín: UTB, 2013.
|