Vyučující
|
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Legislativa financování školství v České republice. Principy financování regionálního školství (zdroje financování z hlediska typu mateřské školy). Zřizování, změny a zrušení škol a školských zařízení. Plánování, řízení a kontrola financování v MŠ. Struktura návrhu rozpočtu. Základní principy účetnictví mateřské školy. Personalistika, mzdové předpisy, mzdová agenda. Doplňková činnost v podmínkách MŠ. Dotace, mezinárodní projekty, rozvojové programy a jejich možnosti využití v mateřské škole. Projekt a projektové řízení (plánování, cíle, zpracování, úloha projektového týmu realizace, kontrola a hodnocení projektu).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 60 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 90 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studenti mají zkušenost s fungováním a základními principy řízení mateřské školy. |
Studenti mají zkušenost s fungováním a základními principy řízení mateřské školy. |
Výsledky učení |
---|
základní legislativní normy České republiky v oblasti financování školy |
základní legislativní normy České republiky v oblasti financování školy |
základní principy financování mateřských škol podle zřizovatele |
základní principy financování mateřských škol podle zřizovatele |
požadavky na zřízení mateřské školy |
požadavky na zřízení mateřské školy |
principy tvorby rozpočtu a business plánu mateřské školy |
principy tvorby rozpočtu a business plánu mateřské školy |
kontrolní mechanismy při řízení mateřské školy |
kontrolní mechanismy při řízení mateřské školy |
Odborné dovednosti |
---|
orientovat se v principech financování škol v České republice |
orientovat se v principech financování škol v České republice |
sestavit návrh rozpočtu mateřské školy |
sestavit návrh rozpočtu mateřské školy |
pojmenovat podstatu doplňkové činnosti mateřské školy |
pojmenovat podstatu doplňkové činnosti mateřské školy |
vyhledat vhodný projekt k rozvoji mateřské školy |
vyhledat vhodný projekt k rozvoji mateřské školy |
plánovat, kontrolovat a hodnotit vlastní projekt v oblasti financování školy |
plánovat, kontrolovat a hodnotit vlastní projekt v oblasti financování školy |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza textu |
Analýza textu |
Odborné dovednosti |
---|
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
E-learning |
E-learning |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Boukal, P. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada. 2013.
-
Doležal, J., & Krátký, J. Projektový management v praxi: naučte se řídit projekty!. Praha: Grada. 2017.
-
Kuchař, F., Schneider, P., Trojan, V., Urban, J., & Zeman, P. Školská politika, finance a leadership v ředitelské praxi. Praha: Raabe. 2014.
-
Lovenheim, M., & Turner, S. Economics of education. New York: Macmillan Learning. 2018.
-
Novák, P., Dvorský, J., Popesko, B., & Strouhal, J. Analysis of overhead cost behavior: Case study on decision-making approach. Journal of International Studies, 10(1), 74?91. 2017.
-
Řezníčková, K. Financování a hospodaření územních samosprávných celků. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 2019.
-
Tauer, V., Zemánková, H., & Šubrtová, J. Získejte dotace z fondů EU: tvorba žádosti a realizace projektu krok za krokem: metodika, pravidla, návody. Brno: Computer Press. 2009.
|