Vyučující
|
-
Lengálová Anežka, doc. Ing. Ph.D.
-
Pečivová Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tvorba akademických textů - jejich specifika Algoritmy tvorby akademických textů Stanovení účelu, významu a hlavní myšlenky odborného textu Stanovení klíčových slov a používání cizojazyční odborní terminologie Tvorba multimediální prezentace Tvorba krátké přednášky Tvorba akademického posteru s ústní prezentací Reakce na akademické vystoupení, diskusní příspěvek Psaní recenze
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace, Analýza textu, Individuální práce studentů, E-learning
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozvinuté komunikační dovednosti v cizím jazyce alespoň na úrovni B2 podle SERR pro jazyky. |
Rozvinuté komunikační dovednosti v cizím jazyce alespoň na úrovni B2 podle SERR pro jazyky. |
Výsledky učení |
---|
definovat základní odbornou terminologii studijního programu |
definovat základní odbornou terminologii studijního programu |
navrhnout základní strukturu akademické prezentace/přednášky |
navrhnout základní strukturu akademické prezentace/přednášky |
rozpoznat různé techniky tvorby akademických textů |
rozpoznat různé techniky tvorby akademických textů |
identifikovat základní strukturu odborných textů |
identifikovat základní strukturu odborných textů |
identifikovat hlavní rysy akademických textů |
identifikovat hlavní rysy akademických textů |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat v cizím jazyce na úrovni B2 |
komunikovat v cizím jazyce na úrovni B2 |
tvořit různé typy akademických textů |
tvořit různé typy akademických textů |
vyjádřit význam odborného text |
vyjádřit význam odborného text |
používat odbornou terminologii v daném oboru |
používat odbornou terminologii v daném oboru |
rozpoznat účel textu a vyhnout se manipulativním technikám |
rozpoznat účel textu a vyhnout se manipulativním technikám |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
E-learning |
E-learning |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Analýza textu |
Analýza textu |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Analýza textu |
Analýza textu |
Analýza prezentace studenta |
Zpracování prezentace |
Didaktický test |
Didaktický test |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Zpracování prezentace |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
Studijní opora na https://fhs.utb.cz/o-fakulte/zakladni-informace/ustavy/ustav-skolni-pedagogiky/studijni-opory/studijni- opory-pro-program-predskolni-pedagogika/. .
-
Brinks Lockwood, R., & Folse, K. S. 4 Point Speaking for Academic Purposes: Introduction to EAP. Ann Arbor: The University of Michigan Press. 2018.
-
de Chazal, E., Rogers, L. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. Intermediate/B1+. OUP, 2013. ISBN 9780194002011.
|