Předmět: Odborná komunikace v cizím jazyce II

« Zpět
Název předmětu Odborná komunikace v cizím jazyce II
Kód předmětu USP/PK3AJ
Organizační forma výuky Cvičení + Moodle
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lengálová Anežka, doc. Ing. Ph.D.
  • Pečivová Veronika, Mgr. Ph.D.
  • Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Tvorba akademických textů - jejich specifika Algoritmy tvorby akademických textů Stanovení účelu, významu a hlavní myšlenky odborného textu Stanovení klíčových slov a používání cizojazyční odborní terminologie Tvorba multimediální prezentace Tvorba krátké přednášky Tvorba akademického posteru s ústní prezentací Reakce na akademické vystoupení, diskusní příspěvek Psaní recenze

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace, Analýza textu, Individuální práce studentů, E-learning
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Rozvinuté komunikační dovednosti v cizím jazyce alespoň na úrovni B2 podle SERR pro jazyky.
Rozvinuté komunikační dovednosti v cizím jazyce alespoň na úrovni B2 podle SERR pro jazyky.
Výsledky učení
definovat základní odbornou terminologii studijního programu
definovat základní odbornou terminologii studijního programu
navrhnout základní strukturu akademické prezentace/přednášky
navrhnout základní strukturu akademické prezentace/přednášky
rozpoznat různé techniky tvorby akademických textů
rozpoznat různé techniky tvorby akademických textů
identifikovat základní strukturu odborných textů
identifikovat základní strukturu odborných textů
identifikovat hlavní rysy akademických textů
identifikovat hlavní rysy akademických textů
Odborné dovednosti
komunikovat v cizím jazyce na úrovni B2
komunikovat v cizím jazyce na úrovni B2
tvořit různé typy akademických textů
tvořit různé typy akademických textů
vyjádřit význam odborného text
vyjádřit význam odborného text
používat odbornou terminologii v daném oboru
používat odbornou terminologii v daném oboru
rozpoznat účel textu a vyhnout se manipulativním technikám
rozpoznat účel textu a vyhnout se manipulativním technikám
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
E-learning
E-learning
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Analýza textu
Analýza textu
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Analýza textu
Analýza textu
Analýza prezentace studenta
Zpracování prezentace
Didaktický test
Didaktický test
Rozbor jazykového projevu studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Zpracování prezentace
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • Studijní opora na https://fhs.utb.cz/o-fakulte/zakladni-informace/ustavy/ustav-skolni-pedagogiky/studijni-opory/studijni- opory-pro-program-predskolni-pedagogika/. .
  • Brinks Lockwood, R., & Folse, K. S. 4 Point Speaking for Academic Purposes: Introduction to EAP. Ann Arbor: The University of Michigan Press. 2018.
  • de Chazal, E., Rogers, L. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. Intermediate/B1+. OUP, 2013. ISBN 9780194002011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr