Vyučující
|
-
Zycháčková Magda, Mgr.
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Vzdělávací politika v EU a ČR. - Strategické a kurikulární dokumenty na národní úrovni. - Mezinárodní právní normy v kontextu školství ČR. - Právní řád České republiky. - Legislativa v praxi ředitele mateřské školy (Školský zákon, Zákon o pedagogických pracovnících, Zákoník práce). - Povinná dokumentace školy. - Kontrola v podmínkách mateřských škol. - Interní školní dokumentace, směrnice a předpisy. - Problematika řízení a evaluace školy a příslušné dokumentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studenti mají základní znalost právního řádu v České republice. Studenti se orientují ve vyhledávání právních předpisů na webových rozhraních. Studenti mají zkušenosti s praxí v mateřské škole s ohledem na základní dokumentaci školy. |
Studenti mají základní znalost právního řádu v České republice. Studenti se orientují ve vyhledávání právních předpisů na webových rozhraních. Studenti mají zkušenosti s praxí v mateřské škole s ohledem na základní dokumentaci školy. |
Výsledky učení |
---|
národní strategické a kurikulární dokumenty |
národní strategické a kurikulární dokumenty |
vybrané mezinárodní právní normy v oblasti školství |
vybrané mezinárodní právní normy v oblasti školství |
legislativní dokumenty v praxi mateřské školy |
legislativní dokumenty v praxi mateřské školy |
vybrané dokumenty, směrnice a předpisy v praxi mateřské školy |
vybrané dokumenty, směrnice a předpisy v praxi mateřské školy |
principy kontrolní činnosti v mateřské škole |
principy kontrolní činnosti v mateřské škole |
Odborné dovednosti |
---|
popsat podstatu vzdělávací politiky v České republice |
popsat podstatu vzdělávací politiky v České republice |
definovat podstatu právního řádu České republiky |
definovat podstatu právního řádu České republiky |
vyjmenovat povinnou dokumentaci školy |
vyjmenovat povinnou dokumentaci školy |
pojednat o systému legislativních dokumentů potřebné pro praxi mateřské školy |
pojednat o systému legislativních dokumentů potřebné pro praxi mateřské školy |
popsat podmínky zpracování a evidence dokumentace v mateřské škole |
popsat podmínky zpracování a evidence dokumentace v mateřské škole |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza textu |
Analýza textu |
Hodnotící metody |
---|
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Sbírka zákonů ČR. .
-
Strategie vzdělávací politiky České republiky 2030+. .
-
Dawe, M. (Ed.). The school leader's toolkit: practical strategies for leading and managing. SAGE. 2013.
-
Kuchař, F., Schneider, P., Trojan, V., Urban, J., & Zeman, P. Školská politika, finance a leadership v ředitelské praxi. Raabe, 2014.
-
Normand, R., & Derouet, J. L. (Eds.). A European politics of education: perspectives from sociology, policy studies and politics. London: Routledge, Taylor & Francis Group. 2017.
-
Pisoňová M. Manažment vzdelávania: teoretické, empirické a praxeologické aspekty riadenia vzdelávacích inštitúcií. Wolters Kluwer. 2021.
-
Průcha, J. Vzdělávací systémy v zahraničí: encyklopedický přehled školství v 30 zemích Evropy, v Japonsku, Kanadě, USA. Wolters Kluwer. 2017.
|