Vyučující
|
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cizí jazyk pro akademické účely - charakteristika, vlastnosti. Čtení akademických textů s porozuměním. Rozpoznání struktury akademických textů. Určení účelu, významu a hlavní myšlenky odborného textu. Cizojazyčná odborná terminologie. Poslech s porozuměním. Určení účelu, významu a hlavní myšlenky prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace, Analýza textu, Individuální práce studentů, E-learning
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozvinuté komunikační dovednosti v cizím jazyce alespoň na úrovni B2 podle SERR pro jazyky. |
Rozvinuté komunikační dovednosti v cizím jazyce alespoň na úrovni B2 podle SERR pro jazyky. |
Výsledky učení |
---|
definovat odbornou terminologii studijního programu |
definovat odbornou terminologii studijního programu |
vymezit základní prvky akademického diskurzu |
vymezit základní prvky akademického diskurzu |
rozpoznat různé techniky recepce akademických textů |
rozpoznat různé techniky recepce akademických textů |
identifikovat základní strukturu odborných textů |
identifikovat základní strukturu odborných textů |
rozpoznat hlavní rysy akademických textů |
rozpoznat hlavní rysy akademických textů |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat v cizím jazyce na úrovni B2 |
komunikovat v cizím jazyce na úrovni B2 |
analyzovat různé typy akademických textů |
analyzovat různé typy akademických textů |
identifikovat význam odborného textu |
identifikovat význam odborného textu |
používat odbornou terminologii v daném oboru |
používat odbornou terminologii v daném oboru |
rozpoznat účel textu a odhalit možné manipulativní techniky |
rozpoznat účel textu a odhalit možné manipulativní techniky |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Analýza textu |
Analýza textu |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
E-learning |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
E-learning |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor jazykového projevu studenta |
Příprava a přednes prezentace |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Analýza textu |
Příprava a přednes prezentace |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza textu |
Analýza edukačního materiálu |
Analýza edukačního materiálu |
Doporučená literatura
|
-
de Chazal, E., & Rogers, L. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. Intermediate B1+/B1+. OUP, 2013.
-
Goh, C. C. M. Academic Listening: Teaching Listening. Pedagogical Perspectives on Listening. Wiley Online Library, 2018.
|