Předmět: Psychologické a sociologické předpoklady práce s dítětem předškolního věku

« Zpět
Název předmětu Psychologické a sociologické předpoklady práce s dítětem předškolního věku
Kód předmětu USP/NPSYC
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Najvar Petr, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Student absolvuje ústní zkoušku, jež se koná před komisí.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
psychologické souvislosti vzdělávání dětí předškolního věku
psychologické souvislosti vzdělávání dětí předškolního věku
sociologické souvislosti vzdělávání dětí předškolního věku
sociologické souvislosti vzdělávání dětí předškolního věku
vývojová specifika dětí předškolního věku
vývojová specifika dětí předškolního věku
vztah mateřské školy, rodiny a dalších aktérů předškolního vzdělávání
vztah mateřské školy, rodiny a dalších aktérů předškolního vzdělávání
historická perspektiva na psychologické a sociologické souvislosti předškolního vzdělávání
historická perspektiva na psychologické a sociologické souvislosti předškolního vzdělávání
Odborné dovednosti
zohlednit psychologické zvláštnosti dětí předškolního věku při koncipování preprimárního vzdělávání
zohlednit psychologické zvláštnosti dětí předškolního věku při koncipování preprimárního vzdělávání
zohlednit sociologické souvislost práce s dětmi předškolního věku při koncipování předškolního vzdělávání
zohlednit sociologické souvislost práce s dětmi předškolního věku při koncipování předškolního vzdělávání
argumentovat s využitím profesního jazyka při vyjednávání s ostatními aktéry v předškolním vzdělávání
argumentovat s využitím profesního jazyka při vyjednávání s ostatními aktéry v předškolním vzdělávání
zohledňovat historické a kulturní souvislosti při koncipování preprimárního vzdělávání
zohledňovat historické a kulturní souvislosti při koncipování preprimárního vzdělávání
provádět efektivní pedagogicko-psychologickou diagnostiku dětí předškolního věku
provádět efektivní pedagogicko-psychologickou diagnostiku dětí předškolního věku
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Literatura je vázána k předmětům oblasti Psychologie a Sociologie..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr