Předmět: Obhajoba portfolia praxe z vybraného zařízení pro předškolní vzdělávání

« Zpět
Název předmětu Obhajoba portfolia praxe z vybraného zařízení pro předškolní vzdělávání
Kód předmětu USP/NPORT
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Najvar Petr, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Student absolvuje ústní zkoušku, jež se koná před komisí.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
orientuje se v jádrových tématech preprimární pedagogiky
orientuje se v jádrových tématech preprimární pedagogiky
zná současné a nedávná pojetí kurikula preprimární školy
zná současné a nedávná pojetí kurikula preprimární školy
zná reflektivní postupy a techniky evaluace práce v mateřské škole
zná reflektivní postupy a techniky evaluace práce v mateřské škole
disponuje zkušenostmi s prací v mateřské škole
disponuje zkušenostmi s prací v mateřské škole
disponuje zprostředkovanými zkušenostmi s řízením mateřské školy
disponuje zprostředkovanými zkušenostmi s řízením mateřské školy
Odborné dovednosti
používat moderní pedagogické metody při koncepci činností v mateřské škole
používat moderní pedagogické metody při koncepci činností v mateřské škole
využívat moderní a efektivní strategie pedagogické komunikace
využívat moderní a efektivní strategie pedagogické komunikace
reflektovat autentické činnosti v mateřské škole a zasazuje je do širšího pedagogického rámce
reflektovat autentické činnosti v mateřské škole a zasazuje je do širšího pedagogického rámce
navrhovat vhodná řešení problémových situací v mateřské škole
navrhovat vhodná řešení problémových situací v mateřské škole
využívat popisný a reflektivní profesní jazyk při evaluaci práce v mateřské škole
využívat popisný a reflektivní profesní jazyk při evaluaci práce v mateřské škole
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Janík, T. Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido, 2009.
  • Wiegerová, A. Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015.
  • Wiegerová, A. Self efficacy v edukačných súvislostiach. Bratislava: SPN, 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr