Vyučující
|
-
Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
-
Zycháčková Magda, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
- Školská politika EU. - Evropské projekty v oblasti školství. - Systém vzdělávání ČR. - Školská politika ČR. - Kurikulární dokumenty na národní úrovni v ČR (Bílá kniha, RVP, dlouhodobé záměry vzdělávání). - Školský zákon. - Zákon o pedagogických pracovnících. - Zákoník práce. - Zákon o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině a o změně souvisejících zákonů. - Zákon o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením. - Další předpisy na úrovni školství ČR. - Interní školní předpisy. - Problematika řízení školy a příslušné dokumentace. - Problematika evaluace školy a příslušné dokumentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
základní školská legislativa |
základní školská legislativa |
vymezení obsahu školského zákona |
vymezení obsahu školského zákona |
vymezení právního řádu České republiky |
vymezení právního řádu České republiky |
propojení řízení školy s oblastmi legislativy |
propojení řízení školy s oblastmi legislativy |
vazba legislativy na další dokumentaci školy |
vazba legislativy na další dokumentaci školy |
Odborné dovednosti |
---|
vymezit význam školské politiky v ČR a Evropě |
vymezit význam školské politiky v ČR a Evropě |
popsat obsah Školského zákona |
popsat obsah Školského zákona |
pojednat o vazbě řízení školy na školskou legislativu |
pojednat o vazbě řízení školy na školskou legislativu |
orientovat se v další legislativě v praxi mateřské školy |
orientovat se v další legislativě v praxi mateřské školy |
orientovat se v základní dokumentaci školy s ohledem na legislativu školství |
orientovat se v základní dokumentaci školy s ohledem na legislativu školství |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza textu |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza textu |
Hodnotící metody |
---|
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Doporučená literatura
|
-
ČŠI. .
-
Vybrané zákony, vyhlášky. .
-
Bečvářová, Z. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. Praha: Portál, 2010.
-
Kuchař, F., Schneider, P., Trojan, V., Urban, J., & Zeman, P. Školská politika, finance a leadership v ředitelské praxi. Raabe, 2014.
-
Petrů Puhrová, B. Spolupráce ZŠ a MŠ jako výzva pro rozvoj školy. In: Nové výzvy pro předškolní pedagogiku. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015.
-
Syslová, Z. Proměna mateřské školy v učící se organizaci. Praha: Wolters Kluwer, 2016.
-
Trojan, V. Pedagogický proces a jeho řízení. Wolters Kluwer, 2014.
|