Předmět: Školská legislativa, dokumentace, kontrola v MŠ

« Zpět
Název předmětu Školská legislativa, dokumentace, kontrola v MŠ
Kód předmětu USP/NP3LE
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Petrů Puhrová Barbora, PhDr. Ph.D.
  • Zycháčková Magda, Mgr.
Obsah předmětu
- Školská politika EU. - Evropské projekty v oblasti školství. - Systém vzdělávání ČR. - Školská politika ČR. - Kurikulární dokumenty na národní úrovni v ČR (Bílá kniha, RVP, dlouhodobé záměry vzdělávání). - Školský zákon. - Zákon o pedagogických pracovnících. - Zákoník práce. - Zákon o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině a o změně souvisejících zákonů. - Zákon o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením. - Další předpisy na úrovni školství ČR. - Interní školní předpisy. - Problematika řízení školy a příslušné dokumentace. - Problematika evaluace školy a příslušné dokumentace.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu
  • Příprava na zápočet - 50 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 50 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 22 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
základní školská legislativa
základní školská legislativa
vymezení obsahu školského zákona
vymezení obsahu školského zákona
vymezení právního řádu České republiky
vymezení právního řádu České republiky
propojení řízení školy s oblastmi legislativy
propojení řízení školy s oblastmi legislativy
vazba legislativy na další dokumentaci školy
vazba legislativy na další dokumentaci školy
Odborné dovednosti
vymezit význam školské politiky v ČR a Evropě
vymezit význam školské politiky v ČR a Evropě
popsat obsah Školského zákona
popsat obsah Školského zákona
pojednat o vazbě řízení školy na školskou legislativu
pojednat o vazbě řízení školy na školskou legislativu
orientovat se v další legislativě v praxi mateřské školy
orientovat se v další legislativě v praxi mateřské školy
orientovat se v základní dokumentaci školy s ohledem na legislativu školství
orientovat se v základní dokumentaci školy s ohledem na legislativu školství
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza textu
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Analýza textu
Hodnotící metody
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Doporučená literatura
  • ČŠI. .
  • Vybrané zákony, vyhlášky. .
  • Bečvářová, Z. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. Praha: Portál, 2010.
  • Kuchař, F., Schneider, P., Trojan, V., Urban, J., & Zeman, P. Školská politika, finance a leadership v ředitelské praxi. Raabe, 2014.
  • Petrů Puhrová, B. Spolupráce ZŠ a MŠ jako výzva pro rozvoj školy. In: Nové výzvy pro předškolní pedagogiku. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015.
  • Syslová, Z. Proměna mateřské školy v učící se organizaci. Praha: Wolters Kluwer, 2016.
  • Trojan, V. Pedagogický proces a jeho řízení. Wolters Kluwer, 2014.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr