Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Význam ICT. - Digitální technologie mění svět - proměny společnosti, klíčové události ve vývoji digitálních technologií. - Internet. - Kompetence a digitální gramotnost. - Koncepce vzdělávání v digitálním věku. - Prostředí bohaté na digitální technologie. - Digitální technologie a alternativní koncepce vzdělávání. - Proměny školy - v čem a proč nastávají změny. - Digitální technologie v třídě. - Interaktivní tabule. - Digitální technologie pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. - Základní aplikační programové vybavení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
charakterizovat základní oblasti ICT |
charakterizovat základní oblasti ICT |
popsat základní principy fungování digitálních technologií |
popsat základní principy fungování digitálních technologií |
popsat základní principy tvorby algoritmů |
popsat základní principy tvorby algoritmů |
rozlišit tematické oblasti ICT ve vzdělávání |
rozlišit tematické oblasti ICT ve vzdělávání |
popsat postup při instalaci softwarových rozšíření |
popsat postup při instalaci softwarových rozšíření |
Odborné dovednosti |
---|
definovat rozdíl mezi algoritmem a algoritmizací |
definovat rozdíl mezi algoritmem a algoritmizací |
popsat historické milníky zavedení internetových technologií |
popsat historické milníky zavedení internetových technologií |
identifikovat a zařadit tematické okruhy k oblastem ICT |
identifikovat a zařadit tematické okruhy k oblastem ICT |
popsat funkčnost programu na základě blokových prvků |
popsat funkčnost programu na základě blokových prvků |
identifikovat základní hrozby používání internetu |
identifikovat základní hrozby používání internetu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení na počítači |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Cvičení na počítači |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Didaktický test |
Didaktický test |
Doporučená literatura
|
-
Božik. R. Professional career training for school prevention specialists at universities. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 237, 1468-1474. 2017.
-
Dostál, J. Informační a počítačová gramotnost - klíčové pojmy informační výchovy. In Infotech 2007 - moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání. Olomouc: Votobia, 2007.
-
Jones, D. Jak využívat Internet. Praha: SoftPress, 2001.
-
Kalhous, Z. Školní didaktika. Vyd. 1.. Praha: Portál, 2002.
-
Zounek, J. ICT v životě základních škol. Praha: Triton., 2006.
|