Předmět: Základy využívání ICT v mateřské škole II

« Zpět
Název předmětu Základy využívání ICT v mateřské škole II
Kód předmětu USP/NK3IT
Organizační forma výuky Konzultace + Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Obonya Juraj, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
- Využití ICT v současnosti. - Digitální technologie a inovace ve vyučování. - Digitální technologie ve třídě. - Učební materiály - nové podoby učebních materiálů. - Internet jako médium a elektronická pošta. - Autorský zákon. - Prohlížeče a vyhledávače. - Pedagogický software. - Webové stránky. - Fakta a charakteristiky chorob spojených s využíváním ICT a jejich prevence. - Sociální sítě a jejich rizika. - Internetové vzdělávací programy.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači, Praktické procvičování, E-learning
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 30 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
charakterizovat základní oblasti ICT
charakterizovat základní oblasti ICT
popsat současný stav ICT v předškolním vzdělávání
popsat současný stav ICT v předškolním vzdělávání
vyhodnotit výhody a nevýhody ICT
vyhodnotit výhody a nevýhody ICT
charakterizovat způsob fungování webových technologií
charakterizovat způsob fungování webových technologií
charakterizovat hrozby spojené s využíváním ICT
charakterizovat hrozby spojené s využíváním ICT
Odborné dovednosti
přednést základní principy fungování webových technologií
přednést základní principy fungování webových technologií
určit míru vhodnosti využívání IKT ve vzdělávání
určit míru vhodnosti využívání IKT ve vzdělávání
provést analýzu spojenou s riziky využívání webových technologií
provést analýzu spojenou s riziky využívání webových technologií
vytvořit elektronické vzdělávací materiály pro mateřské školy
vytvořit elektronické vzdělávací materiály pro mateřské školy
identifikovat rizika využívání vytvořených vzdělávacích materiálů z pohledu bezpečnosti IKT ve vzdělávání
identifikovat rizika využívání vytvořených vzdělávacích materiálů z pohledu bezpečnosti IKT ve vzdělávání
Vyučovací metody
Odborné znalosti
E-learning
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
E-learning
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Hodnotící metody
Didaktický test
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Didaktický test
Doporučená literatura
  • Božik. R. Professional career training for school prevention specialists at universities. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 237, 1468-1474. 2017.
  • Brdička, B. Role Internetu ve vzdělávání. Kladno: AISIS o.s., 2003.
  • Cejpek, J. Informace, komunikace, myšlení. 1. vyd.. Praha: Karolinum, 1998.
  • Kalhous, Z. Školní didaktika. Vyd. 1.. Praha: Portál, 2002.
  • Zounek, J. ICT v životě základních škol. 1. vyd.. Praha: Triton, 2006.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr