Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Využití ICT v současnosti. - Digitální technologie a inovace ve vyučování. - Digitální technologie ve třídě. - Učební materiály - nové podoby učebních materiálů. - Internet jako médium a elektronická pošta. - Autorský zákon. - Prohlížeče a vyhledávače. - Pedagogický software. - Webové stránky. - Fakta a charakteristiky chorob spojených s využíváním ICT a jejich prevence. - Sociální sítě a jejich rizika. - Internetové vzdělávací programy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači, Praktické procvičování, E-learning
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
charakterizovat základní oblasti ICT |
charakterizovat základní oblasti ICT |
popsat současný stav ICT v předškolním vzdělávání |
popsat současný stav ICT v předškolním vzdělávání |
vyhodnotit výhody a nevýhody ICT |
vyhodnotit výhody a nevýhody ICT |
charakterizovat způsob fungování webových technologií |
charakterizovat způsob fungování webových technologií |
charakterizovat hrozby spojené s využíváním ICT |
charakterizovat hrozby spojené s využíváním ICT |
Odborné dovednosti |
---|
přednést základní principy fungování webových technologií |
přednést základní principy fungování webových technologií |
určit míru vhodnosti využívání IKT ve vzdělávání |
určit míru vhodnosti využívání IKT ve vzdělávání |
provést analýzu spojenou s riziky využívání webových technologií |
provést analýzu spojenou s riziky využívání webových technologií |
vytvořit elektronické vzdělávací materiály pro mateřské školy |
vytvořit elektronické vzdělávací materiály pro mateřské školy |
identifikovat rizika využívání vytvořených vzdělávacích materiálů z pohledu bezpečnosti IKT ve vzdělávání |
identifikovat rizika využívání vytvořených vzdělávacích materiálů z pohledu bezpečnosti IKT ve vzdělávání |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
E-learning |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
E-learning |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Hodnotící metody |
---|
Didaktický test |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Didaktický test |
Doporučená literatura
|
-
Božik. R. Professional career training for school prevention specialists at universities. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 237, 1468-1474. 2017.
-
Brdička, B. Role Internetu ve vzdělávání. Kladno: AISIS o.s., 2003.
-
Cejpek, J. Informace, komunikace, myšlení. 1. vyd.. Praha: Karolinum, 1998.
-
Kalhous, Z. Školní didaktika. Vyd. 1.. Praha: Portál, 2002.
-
Zounek, J. ICT v životě základních škol. 1. vyd.. Praha: Triton, 2006.
|