Vyučující
|
-
Vašíková Jana, Mgr. PhD.
-
Najvar Petr, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Pojetí diplomové práce ve studijním programu Předškolní pedagogika. - Představení základních přístupů v pedagogickém výzkumu v aplikaci na diplomovou práci. - Vytváření návrhu projektu diplomové práce, doporučení pro zpracování: teoretická část diplomové práce - její funkce, rozsah, obsah (citační norma). - Vytváření návrhu projektu diplomové práce, doporučení pro zpracování: empirická část diplomové práce - cíle výzkumu, výzkumný problém, druh výzkumu, výzkumný soubor, projektování kvantitativního (proměnné, hypotézy) a kvalitativního výzkumu (triangulace), způsob zpracování dat, interpretace výsledků; praktická část (doporučení pro praxi). - Prezentace, obhajoba, diskuse diplomové práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 60 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
komplexní přístupy pedagogického výzkumu |
komplexní přístupy pedagogického výzkumu |
struktura výzkumné zprávy |
struktura výzkumné zprávy |
metody analýzy dat v pedagogickém výzkumu |
metody analýzy dat v pedagogickém výzkumu |
zásady zpracování diplomové práce |
zásady zpracování diplomové práce |
způsoby odkazování na odborné zdroje v odborném textu |
způsoby odkazování na odborné zdroje v odborném textu |
Odborné dovednosti |
---|
funkčně propojit cíl výzkumu, metody sběru dat a způsob analýzy dat v pedagogickém výzkumu |
funkčně propojit cíl výzkumu, metody sběru dat a způsob analýzy dat v pedagogickém výzkumu |
sestavit stručnou i extensivní zprávu z pedagogického výzkumu |
sestavit stručnou i extensivní zprávu z pedagogického výzkumu |
pracovat se zdroji v odborném textu dle normy |
pracovat se zdroji v odborném textu dle normy |
obhájit záměr pedagogického výzkumu |
obhájit záměr pedagogického výzkumu |
zhodnotit hlavní pozitiva a slabé stránky navrženého výzkumného postupu |
zhodnotit hlavní pozitiva a slabé stránky navrženého výzkumného postupu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 1998.
-
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.
-
Hendl, J. Přehled statistických metod zpracovávání dat. Praha: Portál, 2006.
-
Kerlinger, F. N. Základy výzkumu chování: pedagogický a psychologický výzkum. Praha: Academia, 1972.
-
Meško, D., Katuščák, D. & Findra, J. Akademická příručka. České, upr. vyd.. Martin: Osveta, 2006.
-
Miovský, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2006.
-
Punch, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008.
-
Punch, K. F. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál.
-
Spousta, V. et al. Vademekum autora odborné a vědecké práce. Brno: PF MU, 2000.
-
Šanderová, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: SLON, 2006.
|