Předmět: Základy využívání ICT v mateřské škole

« Zpět
Název předmětu Základy využívání ICT v mateřské škole
Kód předmětu USP/NK2IT
Organizační forma výuky Konzultace + Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Obonya Juraj, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
- Význam ICT. - Digitální technologie mění svět - proměny společnosti, klíčové události ve vývoji digitálních technologií. - Internet. - Kompetence a digitální gramotnost. - Koncepce vzdělávání v digitálním věku. - Prostředí bohaté na digitální technologie. - Digitální technologie a alternativní koncepce vzdělávání. - Proměny školy - v čem a proč nastávají změny. - Digitální technologie v třídě. - Interaktivní tabule. - Digitální technologie pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. - Základní aplikační programové vybavení.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači, Praktické procvičování
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 30 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
charakterizovat základní oblasti ICT
charakterizovat základní oblasti ICT
popsat základní principy fungování digitálních technologií
popsat základní principy fungování digitálních technologií
popsat základní principy tvorby algoritmů
popsat základní principy tvorby algoritmů
rozlišit tematické oblasti ICT ve vzdělávání
rozlišit tematické oblasti ICT ve vzdělávání
popsat postup při instalaci softwarových rozšíření
popsat postup při instalaci softwarových rozšíření
Odborné dovednosti
definovat rozdíl mezi algoritmem a algoritmizací
definovat rozdíl mezi algoritmem a algoritmizací
popsat historické milníky zavedení internetových technologií
popsat historické milníky zavedení internetových technologií
identifikovat a zařadit tematické okruhy k oblastem ICT
identifikovat a zařadit tematické okruhy k oblastem ICT
popsat funkčnost programu na základě blokových prvků
popsat funkčnost programu na základě blokových prvků
identifikovat základní hrozby používání internetu
identifikovat základní hrozby používání internetu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Didaktický test
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Didaktický test
Doporučená literatura
  • Božik. R. Professional career training for school prevention specialists at universities. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 237, 1468-1474. 2017.
  • Dostál, J. Informační a počítačová gramotnost - klíčové pojmy informační výchovy. In Infotech 2007 - moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání. Olomouc: Votobia, 2007.
  • Jones, D. Jak využívat Internet. Praha: SoftPress, 2001.
  • Kalhous, Z. Školní didaktika. Vyd. 1.. Praha: Portál, 2002.
  • Zounek, J. ICT v životě základních škol. Praha: Triton., 2006.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr