Vyučující
|
-
Obonya Juraj, Mgr. PhD.
-
Janiš Kamil, Mgr. Ph.D.
-
Najvar Petr, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Epistemologické a ontologické aspekty bádaní v pedagogice. - Terminologie: šetření, průzkum, výzkum, pilotáž, metodologie, metoda. - Projekt výzkumu. - Kvantitativní výzkum: východiska, silné stránky, omezení výzkumné otázky a hypotézy výzkumný soubor výzkumné metody: dotazník, škálování, pozorování, obsahová analýza, experiment - Kvalitativní výzkum: východiska, silné stránky, omezení proudy kvalitativního výzkumu strategie a postupy výzkumné otázky a výběr participantů, výzkumné metody: nestrukturované pozorování, nestrukturované a polostrukturované interview, narativní interview - Aplikační projekty a jejich příprava. - Rozdíl v pojmech inovace a výzkum.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu, Individuální práce studentů, Exkurze
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Exkurze
- 14 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
hlavní kvalitativní postupy v pedagogickém výzkumu |
hlavní kvalitativní postupy v pedagogickém výzkumu |
hlavní kvantitativní postupy v pedagogickém výzkumu |
hlavní kvantitativní postupy v pedagogickém výzkumu |
etické souvislosti pedagogického výzkumu |
etické souvislosti pedagogického výzkumu |
struktura projektu pedagogického výzkumu |
struktura projektu pedagogického výzkumu |
základní pojmy deskriptivní statistiky |
základní pojmy deskriptivní statistiky |
Odborné dovednosti |
---|
sestavit a zargumentovat záměr malého výzkumného šetření |
sestavit a zargumentovat záměr malého výzkumného šetření |
vymezit cíl výzkumu a zformulovat výzkumnou otázku |
vymezit cíl výzkumu a zformulovat výzkumnou otázku |
argumentovat pro použití konkrétních metod pedagogického výzkumu |
argumentovat pro použití konkrétních metod pedagogického výzkumu |
realizovat malé výzkumné šetření |
realizovat malé výzkumné šetření |
provést hodnocení realizovaného pedagogického výzkumu |
provést hodnocení realizovaného pedagogického výzkumu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Analýza textu |
Analýza textu |
Exkurze |
Exkurze |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Známkou |
Známkou |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Doporučená literatura
|
-
Gavora, P. et al. Elektronická učebnica pedagogického výskumu. Bratislava: Univerzita Komenského, 2010.
-
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010.
-
Chráska, M., & Kočvarová, I. Kvantitativní design v pedagogických výzkumech začínajících akademických pracovníků. Zlín: UTB, 2014.
-
Chráska, M., & Kočvarová, I. Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. Zlín: UTB, 2015.
-
Majerčíková, J., & Rebendová, A. Mateřská škola ve světě univerzity. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2016.
-
Strauss, A., & Corbinová, J. Základy kvalitativního výzkumu. Bozkovice: Nakladatelství Albert, 1999.
-
Švaříček, R., & Šeďová, K. et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.
|