Předmět: Základy anglického jazyka v primárním vzdělávání

« Zpět
Název předmětu Základy anglického jazyka v primárním vzdělávání
Kód předmětu USP/M4ZAJ
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Cizojazyčné vzdělávání a počáteční osvojování si cizích jazyků. - Základní pojmy cizojazyčného vzdělávání a vztahy mezi nimi. - Základní teorie výuky cizího jazyka. - Cíle, obsah a systém cizojazyčného vzdělávání v primárním vzdělávání v ČR. - Cíle, obsah a systém cizojazyčného vzdělávání v primárním vzdělávání v zahraničí. - Rozvoj kompetencí v cizojazyčném vzdělávání. - Strategie učení v lingvodidaktice. - Požadavky kladené na osobnost učitele anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Charakteristiky a potřeby mladších žáků ovlivňující průběh a výsledky vyučování anglického jazyka na prvním stupni ZŠ. - Plánování a organizace vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 12 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
základní pojmy cizojazyčného vzdělávání a vztahy mezi nimi
základní pojmy cizojazyčného vzdělávání a vztahy mezi nimi
potřeby žáků mladšího školního věku ve vztahu k výuce angličtiny jako cizího jazyka
potřeby žáků mladšího školního věku ve vztahu k výuce angličtiny jako cizího jazyka
principy výuky angličtiny jako cizího jazyka u žáků mladšího školního věku
principy výuky angličtiny jako cizího jazyka u žáků mladšího školního věku
učební materiály respektující specifika žáků mladšího školního věku
učební materiály respektující specifika žáků mladšího školního věku
způsoby plánování a organizování vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání
způsoby plánování a organizování vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání
Odborné dovednosti
vysvětlit základní pojmy cizojazyčného vzdělávání a vztahy mezi nimi
vysvětlit základní pojmy cizojazyčného vzdělávání a vztahy mezi nimi
stanovit přiměřené cíle cizojazyčného vzdělávání pro žáky mladšího školního věku
stanovit přiměřené cíle cizojazyčného vzdělávání pro žáky mladšího školního věku
použít vhodné metody pro výuku angličtiny jako cizího jazyka u žáků mladšího školního věku
použít vhodné metody pro výuku angličtiny jako cizího jazyka u žáků mladšího školního věku
vybrat adekvátní učební materiály pro výuku angličtiny jako cizího jazyka
vybrat adekvátní učební materiály pro výuku angličtiny jako cizího jazyka
plánovat a organizovat vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání
plánovat a organizovat vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza textu
Analýza textu
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
Přednášení
Přednášení
Odborné dovednosti
Demonstrace
Demonstrace
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Doporučená literatura
  • Betáková, L., Homolová, E., & Štulrajterová, M. Moderní didaktika anglického jazyka v otázkách a odpovědích. Praha, 2017.
  • Ferlazzo, L., & Sypnieski, H. K. The ESL / ELL Teacher's Survival Guide: Ready-to-Use Strategies, Tools, and Activities for Teaching English Language. Oxford, 2012.
  • Pokrivčáková, S. Modern Teacher of English. Nitra. 2012.
  • Pokrivčáková, S. Teaching Techniques for Modern Teachers of English. Nitra, 2013.
  • Slattery, M., & Willis. J. English Primary Teachers. London, 2010.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr