Vyučující
|
-
Horníčková Beata, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Cizojazyčné vzdělávání a počáteční osvojování si cizích jazyků. - Základní pojmy cizojazyčného vzdělávání a vztahy mezi nimi. - Základní teorie výuky cizího jazyka. - Cíle, obsah a systém cizojazyčného vzdělávání v primárním vzdělávání v ČR. - Cíle, obsah a systém cizojazyčného vzdělávání v primárním vzdělávání v zahraničí. - Rozvoj kompetencí v cizojazyčném vzdělávání. - Strategie učení v lingvodidaktice. - Požadavky kladené na osobnost učitele anglického jazyka v primárním vzdělávání. - Charakteristiky a potřeby mladších žáků ovlivňující průběh a výsledky vyučování anglického jazyka na prvním stupni ZŠ. - Plánování a organizace vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní pojmy cizojazyčného vzdělávání a vztahy mezi nimi |
základní pojmy cizojazyčného vzdělávání a vztahy mezi nimi |
potřeby žáků mladšího školního věku ve vztahu k výuce angličtiny jako cizího jazyka |
potřeby žáků mladšího školního věku ve vztahu k výuce angličtiny jako cizího jazyka |
principy výuky angličtiny jako cizího jazyka u žáků mladšího školního věku |
principy výuky angličtiny jako cizího jazyka u žáků mladšího školního věku |
učební materiály respektující specifika žáků mladšího školního věku |
učební materiály respektující specifika žáků mladšího školního věku |
způsoby plánování a organizování vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání |
způsoby plánování a organizování vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání |
Odborné dovednosti |
---|
vysvětlit základní pojmy cizojazyčného vzdělávání a vztahy mezi nimi |
vysvětlit základní pojmy cizojazyčného vzdělávání a vztahy mezi nimi |
stanovit přiměřené cíle cizojazyčného vzdělávání pro žáky mladšího školního věku |
stanovit přiměřené cíle cizojazyčného vzdělávání pro žáky mladšího školního věku |
použít vhodné metody pro výuku angličtiny jako cizího jazyka u žáků mladšího školního věku |
použít vhodné metody pro výuku angličtiny jako cizího jazyka u žáků mladšího školního věku |
vybrat adekvátní učební materiály pro výuku angličtiny jako cizího jazyka |
vybrat adekvátní učební materiály pro výuku angličtiny jako cizího jazyka |
plánovat a organizovat vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání |
plánovat a organizovat vyučování anglického jazyka v primárním vzdělávání |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Přednášení |
Přednášení |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace |
Demonstrace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Doporučená literatura
|
-
Betáková, L., Homolová, E., & Štulrajterová, M. Moderní didaktika anglického jazyka v otázkách a odpovědích. Praha, 2017.
-
Ferlazzo, L., & Sypnieski, H. K. The ESL / ELL Teacher's Survival Guide: Ready-to-Use Strategies, Tools, and Activities for Teaching English Language. Oxford, 2012.
-
Pokrivčáková, S. Modern Teacher of English. Nitra. 2012.
-
Pokrivčáková, S. Teaching Techniques for Modern Teachers of English. Nitra, 2013.
-
Slattery, M., & Willis. J. English Primary Teachers. London, 2010.
|