Předmět: Role institucí při vytváření identity jedince

« Zpět
Název předmětu Role institucí při vytváření identity jedince
Kód předmětu UPV/SP8RO
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
- Co je to identita a co je to instituce. - Genderová identita. - Onlife svět (pojetí L. Floridiho). - Dezinformace, tvorba sociálních bublin. - Afiliace a atraktivita, udržování a rozvoj vztahů. - Psychologie moci, násilí a agrese. - Člověk ve světě práce. - Jedinec ve zdraví i nemoci. - Vliv vzdělávacích institucí.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Příprava na zápočet - 52 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 70 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 70 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 70 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
různých teorií a pojetí identity
různých teorií a pojetí identity
vlivu genderu na vytváření identity
vlivu genderu na vytváření identity
institucí zaměstnání jako významné prostředí, jež ovlivňuje život člověka v dospělosti
institucí zaměstnání jako významné prostředí, jež ovlivňuje život člověka v dospělosti
dopadů virtuálního prostředí na proměny instituce zaměstnání
dopadů virtuálního prostředí na proměny instituce zaměstnání
principů dezinformací a jejich šíření v onlife světě
principů dezinformací a jejich šíření v onlife světě
Odborné dovednosti
analyzuje texty a audiovizuální materiály s tématikou institucí
analyzuje texty a audiovizuální materiály s tématikou institucí
citlivě vnímá identitu člověka, s kterým jako pomáhající profesionál pracuje
citlivě vnímá identitu člověka, s kterým jako pomáhající profesionál pracuje
vysvětluje souvislosti mezi sociálním prostředím, z kterého člověka pochází, a jeho psychickými vlastnostmi
vysvětluje souvislosti mezi sociálním prostředím, z kterého člověka pochází, a jeho psychickými vlastnostmi
spolupracuje teamově při řešení společného úkolu
spolupracuje teamově při řešení společného úkolu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
Týmová práce
Týmová práce
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Jarkovská, L. Gender před tabulí: Etnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy. Praha: Sociologické nakladatelství, 2013.
  • Marie Jahoda, Paul Lazarsfeld, Hans Zeisel. Marienthal: sociografie komunity nezaměstnaných.
  • OAKLEYOVÁ, A. Pohlaví, gender, společnost. Praha: Portál, 2000.
  • Peter L. Berger. Pozvání do sociologie: humanistická perspektiva.
  • Timothy Snyder. Nemocná Amerika.
  • Villota, P. Eriksen, J., & Addis, E. Gender and Well-Being: The Role of Institutions. London: Routledge, 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr