Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Co je to identita a co je to instituce. - Genderová identita. - Onlife svět (pojetí L. Floridiho). - Dezinformace, tvorba sociálních bublin. - Afiliace a atraktivita, udržování a rozvoj vztahů. - Psychologie moci, násilí a agrese. - Člověk ve světě práce. - Jedinec ve zdraví i nemoci. - Vliv vzdělávacích institucí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zápočet
- 52 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 70 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
různých teorií a pojetí identity |
různých teorií a pojetí identity |
vlivu genderu na vytváření identity |
vlivu genderu na vytváření identity |
institucí zaměstnání jako významné prostředí, jež ovlivňuje život člověka v dospělosti |
institucí zaměstnání jako významné prostředí, jež ovlivňuje život člověka v dospělosti |
dopadů virtuálního prostředí na proměny instituce zaměstnání |
dopadů virtuálního prostředí na proměny instituce zaměstnání |
principů dezinformací a jejich šíření v onlife světě |
principů dezinformací a jejich šíření v onlife světě |
Odborné dovednosti |
---|
analyzuje texty a audiovizuální materiály s tématikou institucí |
analyzuje texty a audiovizuální materiály s tématikou institucí |
citlivě vnímá identitu člověka, s kterým jako pomáhající profesionál pracuje |
citlivě vnímá identitu člověka, s kterým jako pomáhající profesionál pracuje |
vysvětluje souvislosti mezi sociálním prostředím, z kterého člověka pochází, a jeho psychickými vlastnostmi |
vysvětluje souvislosti mezi sociálním prostředím, z kterého člověka pochází, a jeho psychickými vlastnostmi |
spolupracuje teamově při řešení společného úkolu |
spolupracuje teamově při řešení společného úkolu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Jarkovská, L. Gender před tabulí: Etnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy. Praha: Sociologické nakladatelství, 2013.
-
Marie Jahoda, Paul Lazarsfeld, Hans Zeisel. Marienthal: sociografie komunity nezaměstnaných.
-
OAKLEYOVÁ, A. Pohlaví, gender, společnost. Praha: Portál, 2000.
-
Peter L. Berger. Pozvání do sociologie: humanistická perspektiva.
-
Timothy Snyder. Nemocná Amerika.
-
Villota, P. Eriksen, J., & Addis, E. Gender and Well-Being: The Role of Institutions. London: Routledge, 2011.
|