|
Vyučující
|
-
Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
-
Suchánková Eliška, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Blok č. A. Klíčové problémy a výzvy: Výchova, nerovnosti a dovednosti Blok č. B. Tradiční a netradiční řešení Blok č. C. Současné trendy Blok A. - Téma č. 1 - Klíčové dovednosti pro 21. století - Téma č. 2 - Výchova v 21. století - Téma č. 3 - Nerovnost ve vzdělávání Blok B. - Téma č. 4. Současné klíčové teorie učení a jak je využít ke svému učení a učení druhých? - Téma č. 5 - Alternativní přístupy k organizaci vzdělávání - kritická pedagogika - Téma č. 6 - Inovativní přístupy k organizaci vzdělávacího systému - příklad Finska Blok B. - Téma č. 7 - Digitální Revoluce ve Vzdělávání: Klíčová Pozitiva a Výzvy - Téma č. 8 - Inkluzivní vzdělávání - Téma č. 9 - Celoživotní učení
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza textu, Zážitková (sebezkušenostní), Řešení situačních problematik - učení se v situacích, Exkurze
- Domácí příprava na výuku
- 42 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 36 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 60 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Orientace v obecné pedagogice. |
| Orientace v obecné pedagogice. |
| Výsledky učení |
|---|
| klíčových problémů a výzev současného vzdělávání |
| klíčových problémů a výzev současného vzdělávání |
| těžejních teorií a poznatků týkajících se nerovností ve vzdělávání a debat ohleděn výchovy v pozdně moderních společnostec |
| těžejních teorií a poznatků týkajících se nerovností ve vzdělávání a debat ohleděn výchovy v pozdně moderních společnostec |
| principů nových teorií učení, včetně konceptualizace prostředí učení |
| principů nových teorií učení, včetně konceptualizace prostředí učení |
| teorie významných alternativních pedagogů a jejich vliv na současnou podobu vzdělávání |
| teorie významných alternativních pedagogů a jejich vliv na současnou podobu vzdělávání |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dokáže uvést klady a zápory současných trendů ve vzdělávání |
| dokáže uvést klady a zápory současných trendů ve vzdělávání |
| demonstrovat na konkrétních příkladech znalost základních problémů a výzev současné pedagogiky |
| demonstrovat na konkrétních příkladech znalost základních problémů a výzev současné pedagogiky |
| generalizovat závěry vyplývající z přechodu od tradiční k moderní pedagogice |
| generalizovat závěry vyplývající z přechodu od tradiční k moderní pedagogice |
| využít skupinovou práci pro rozvoj individuálních znalostí a dovedností |
| využít skupinovou práci pro rozvoj individuálních znalostí a dovedností |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Hodnotící metody |
|---|
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Viz Teams prostředí: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3add9JMV1mqsOksQASTEmb7HkrXxuva31NPgA1pdf16sg1%40thread.tacv2/conversations?groupId=8533a8e3-5c12-4c70-88ea-44e6d69b5262&tenantId=03e3d621-f48e-467f-8a5a-6b74a23db6c7. .
-
Dewey, J. Demokracie a výchova. Praha. 1930.
-
Montessori, M. Absorbující mysl. Praha. 2003.
-
Palmer, J. A. Fifty Modern Thinker on EducaTION. London and New York. 2001.
-
Šíp, R. Proč školství a jeho aktéři selhávají. Brno. 2019.
|