Vyučující
|
-
Martincová Jana, Mgr. Ph.D., MBA
|
Obsah předmětu
|
- Definice managementu. Teorie, přístupy a koncepce managementu. - Specifičnost prostředí sociálních služeb. - Rozhodování jako prostupující prvek. Rozhodovací styly. Techniky rozhodování. - Strategické řízení. Metody a techniky plánování. - Organizování a vliv organizační kultury sociálních služeb. - Práce s lidskými zdroji. Požadavky na zaměstnance. Motivace. Ohodnocení. Dobrovolnictví. - Multidisciplinární týmy v sociálních službách. - Role manažera - leadra. Manažerské styly. - Úloha, význam a druhy kontroly. Hodnocení kvality v sociálních službách. - Sociální služba coby specifický produkt. - Marketingový mix. - Komunikační mix. - Fundraising. - Mentoring a koučink v sociálních službách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zápočet
- 70 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 52 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
základních funkcí managementu |
základních funkcí managementu |
podstaty a významu záměrnosti managementu v organizaci poskytující sociální služby |
podstaty a významu záměrnosti managementu v organizaci poskytující sociální služby |
konkrétní, moderní metody managementu |
konkrétní, moderní metody managementu |
úlohy manažera v organizaci |
úlohy manažera v organizaci |
specifik marketingu (sociálních) služeb |
specifik marketingu (sociálních) služeb |
Odborné dovednosti |
---|
popisuje jednotlivé procesy managementu v organizaci |
popisuje jednotlivé procesy managementu v organizaci |
aplikuje a kombinuje vhodné manažerské techniky v jednotlivých fázích managementu |
aplikuje a kombinuje vhodné manažerské techniky v jednotlivých fázích managementu |
navrhuje manažerské postupy v organizaci poskytující sociální služby |
navrhuje manažerské postupy v organizaci poskytující sociální služby |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Didaktický test |
Didaktický test |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Doporučená literatura
|
-
BĚLOHLÁVEK, F., KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Management. Praha: Computer Press, 2006.
-
Boukal, P. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada. 2013.
-
Kol. aut. Management a kvalita sociálních služeb. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR, 2020.
-
Landreth Grau, S. Marketing for Nonprofit Organisation. Insight and Inovation. Oxford. 2021.
-
MALÍK HOLASOVÁ, Věra. Kvalita v sociální práci a sociálních službách. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4315-8.
-
MATOUŠEK, O. a kol. aut. Strategie a postupy v sociální práci. Praha: Portál, 2022.
-
ŠEDIVÝ, M., MEDLÍKOVÁ, O. Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace.. Praha: Grada, 2012.
-
VAŠTÍKOVÁ M. Marketing služeb ? efektivně a moderně.. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
|