Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Zavádění digitálních technologií do vzdělávání. - Online vzdělávání a e-learningové vzdělávání. - Hardware a software technologie a nástroje využitelné ve vzdělávání. - Virtuální realita, rozšířená realita, gamefikace. - Prezentační a vizualizační technologie. - Mobilní doteková zařízení ve výuce. - Nástroje a aplikace pro online komunikaci a testování. - Plánovací a organizační systémy. - Databáze digitálních učebních materiálů. - Kolaborativní nástroje a cloudová úložiště. - Komplexní vzdělávací systémy. Školní informační systémy. MOOC kurzy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 52 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 70 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
moderních technologií využitelných ve vzdělávání |
moderních technologií využitelných ve vzdělávání |
hardwarových a softwarových technologií a jejich využití v edukačním procesu |
hardwarových a softwarových technologií a jejich využití v edukačním procesu |
nástrojů a aplikací vhodných pro online komunikaci a testování |
nástrojů a aplikací vhodných pro online komunikaci a testování |
plánovacích a organizačních systémů a možností jejich použití v oblasti vzdělávání |
plánovacích a organizačních systémů a možností jejich použití v oblasti vzdělávání |
kolaborativních nástrojů, cloudových úložišť, komplexních vzdělávacích systémů, školních informačních systémů a databází digitálních učebních materiálů |
kolaborativních nástrojů, cloudových úložišť, komplexních vzdělávacích systémů, školních informačních systémů a databází digitálních učebních materiálů |
Odborné dovednosti |
---|
vytváří vlastní kurz v prostředí LMS MOODLE |
vytváří vlastní kurz v prostředí LMS MOODLE |
designuje elektronický kurz podle uvedených pravidel a doporučení |
designuje elektronický kurz podle uvedených pravidel a doporučení |
volí optimální technologické, formální a obsahové náležitosti kurzu |
volí optimální technologické, formální a obsahové náležitosti kurzu |
implementuje do elektronického kurzu libovolný multimediální produkt (zvuková záznam, video apod.) |
implementuje do elektronického kurzu libovolný multimediální produkt (zvuková záznam, video apod.) |
pracuje v prostředí MS Teams |
pracuje v prostředí MS Teams |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Týmová práce |
Týmová práce |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Doporučená literatura
|
-
BERKA, R., F. RUND, L. HUSNÍK a A. J. SPORKA. Multimédia I. Praha: České vysoké učení technické v Praze, 2016. ISBN 978-80-01-05859-6.
-
Horný, Stanislav. Úvod do multimédií. Vyd. 1. V Praze : Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1608-0.
-
Keengwe, J. Handbook of research on digital content, mobile learning, and technology integration models in teacher education. USA: IGI Global., 2018.
-
Kopecký, K., Szotkowski, R., Kubala, L., Krejčí, V., & Havelka, M. Moderní technologie ve výuce: (o moderních technologiích ve výuce s pedagogy pro pedagogy). Olomouc: UPOL, 2021.
-
Pal, S., Cuong, T. Q., & Nehru R. S. Digital Education Pedagogy: Principles and Paradigms. Canada: Apple Academic Press Inc., 2022.
-
Rennie, F., & Smyth, K. Digital Learning: The key Concepts. New York: Routledge, 2020.
|