Předmět: Moderní technologie ve vzdělávání

« Zpět
Název předmětu Moderní technologie ve vzdělávání
Kód předmětu UPV/SK8MT
Organizační forma výuky Moodle + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
- Zavádění digitálních technologií do vzdělávání. - Online vzdělávání a e-learningové vzdělávání. - Hardware a software technologie a nástroje využitelné ve vzdělávání. - Virtuální realita, rozšířená realita, gamefikace. - Prezentační a vizualizační technologie. - Mobilní doteková zařízení ve výuce. - Nástroje a aplikace pro online komunikaci a testování. - Plánovací a organizační systémy. - Databáze digitálních učebních materiálů. - Kolaborativní nástroje a cloudová úložiště. - Komplexní vzdělávací systémy. Školní informační systémy. MOOC kurzy.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 52 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 70 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 70 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 70 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
moderních technologií využitelných ve vzdělávání
moderních technologií využitelných ve vzdělávání
hardwarových a softwarových technologií a jejich využití v edukačním procesu
hardwarových a softwarových technologií a jejich využití v edukačním procesu
nástrojů a aplikací vhodných pro online komunikaci a testování
nástrojů a aplikací vhodných pro online komunikaci a testování
plánovacích a organizačních systémů a možností jejich použití v oblasti vzdělávání
plánovacích a organizačních systémů a možností jejich použití v oblasti vzdělávání
kolaborativních nástrojů, cloudových úložišť, komplexních vzdělávacích systémů, školních informačních systémů a databází digitálních učebních materiálů
kolaborativních nástrojů, cloudových úložišť, komplexních vzdělávacích systémů, školních informačních systémů a databází digitálních učebních materiálů
Odborné dovednosti
vytváří vlastní kurz v prostředí LMS MOODLE
vytváří vlastní kurz v prostředí LMS MOODLE
designuje elektronický kurz podle uvedených pravidel a doporučení
designuje elektronický kurz podle uvedených pravidel a doporučení
volí optimální technologické, formální a obsahové náležitosti kurzu
volí optimální technologické, formální a obsahové náležitosti kurzu
implementuje do elektronického kurzu libovolný multimediální produkt (zvuková záznam, video apod.)
implementuje do elektronického kurzu libovolný multimediální produkt (zvuková záznam, video apod.)
pracuje v prostředí MS Teams
pracuje v prostředí MS Teams
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Týmová práce
Týmová práce
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Doporučená literatura
  • BERKA, R., F. RUND, L. HUSNÍK a A. J. SPORKA. Multimédia I. Praha: České vysoké učení technické v Praze, 2016. ISBN 978-80-01-05859-6.
  • Horný, Stanislav. Úvod do multimédií. Vyd. 1. V Praze : Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1608-0.
  • Keengwe, J. Handbook of research on digital content, mobile learning, and technology integration models in teacher education. USA: IGI Global., 2018.
  • Kopecký, K., Szotkowski, R., Kubala, L., Krejčí, V., & Havelka, M. Moderní technologie ve výuce: (o moderních technologiích ve výuce s pedagogy pro pedagogy). Olomouc: UPOL, 2021.
  • Pal, S., Cuong, T. Q., & Nehru R. S. Digital Education Pedagogy: Principles and Paradigms. Canada: Apple Academic Press Inc., 2022.
  • Rennie, F., & Smyth, K. Digital Learning: The key Concepts. New York: Routledge, 2020.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr