Předmět: Management a marketing v sociálních službách

« Zpět
Název předmětu Management a marketing v sociálních službách
Kód předmětu UPV/SK7MA
Organizační forma výuky Moodle + Nevyplněno
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Martincová Jana, Mgr. Ph.D., MBA
Obsah předmětu
- Definice managementu. Teorie, přístupy a koncepce managementu. - Specifičnost prostředí sociálních služeb. - Rozhodování jako prostupující prvek. Rozhodovací styly. Techniky rozhodování. - Strategické řízení. Metody a techniky plánování. Komunitní plánování. - Organizování a vliv organizační kultury sociálních služeb. - Práce s lidskými zdroji. Požadavky na zaměstnance. Motivace. Ohodnocení. Dobrovolnictví. - Multidisciplinární týmy v sociálních službách. - Role manažera - leadra. Manažerské styly. - Úloha, význam a druhy kontroly. Hodnocení kvality v sociálních službách. - Sociální služba coby specifický produkt. - Marketingový mix. - Komunikační mix. - Mentoring a koučink v sociálních službách.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Příprava na zápočet - 70 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 52 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 70 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 70 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
základních funkcí managementu
základních funkcí managementu
podstaty a významu záměrnosti managementu v organizaci poskytující sociální služby
podstaty a významu záměrnosti managementu v organizaci poskytující sociální služby
konkrétní, moderní metody managementu
konkrétní, moderní metody managementu
úlohy manažera v organizaci
úlohy manažera v organizaci
specifik marketingu (sociálních) služeb
specifik marketingu (sociálních) služeb
Odborné dovednosti
popisuje jednotlivé procesy managementu v organizaci
popisuje jednotlivé procesy managementu v organizaci
aplikuje a kombinuje vhodné manažerské techniky v jednotlivých fázích managementu
aplikuje a kombinuje vhodné manažerské techniky v jednotlivých fázích managementu
navrhuje manažerské postupy v organizaci poskytující sociální služby
navrhuje manažerské postupy v organizaci poskytující sociální služby
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Týmová práce
Týmová práce
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Didaktický test
Didaktický test
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Doporučená literatura
  • BĚLOHLÁVEK, F., KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Management. Praha: Computer Press, 2006.
  • Boukal, P. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada. 2013.
  • Kol. aut. Management a kvalita sociálních služeb. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR, 2020.
  • Landreth Grau, S. Marketing for Nonprofit Organisation. Insight and Inovation. Oxford. 2021.
  • MALÍK HOLASOVÁ, Věra. Kvalita v sociální práci a sociálních službách. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4315-8.
  • MATOUŠEK, O. a kol. aut. Strategie a postupy v sociální práci. Praha: Portál, 2022.
  • ŠEDIVÝ, M., MEDLÍKOVÁ, O. Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace.. Praha: Grada, 2012.
  • VAŠTÍKOVÁ M. Marketing služeb ? efektivně a moderně.. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr