Vyučující
|
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do studia marketingu (pojem a definice marketingu, marketing 3.0, marketing 4.0). Marketingové prostředí a jeho vybrané marketingové analýzy (makroprostředí, mezoprostředí, mikroprostředí). Tržní prostředí a typologie trhů. Zákazník, řízení vztahů se zákazníky. Branding. Chování spotřebitele a segmentační přístupy. Marketingové strategie, marketingový plán, marketingový audit. Produktová a sortimentní politika a strategie. Cenová politika a strategie. Distribuční politika a strategie. Komunikační politika a strategie. Vybrané moderní trendy a nástroje marketingové komunikace. Moderní marketingový výzkum. Služby a marketing služeb. Vybrané marketingové aplikace. Marketing malých a středních firem. Marketing neziskového sektoru. Mezinárodní marketing.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 60 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení. |
používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení. |
popíše proces marketingového výzkumu. |
popíše proces marketingového výzkumu. |
vymezí marketing služeb a vybrané marketingové aplikace. |
vymezí marketing služeb a vybrané marketingové aplikace. |
vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz. |
vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz. |
rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem. |
rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem. |
Odborné dovednosti |
---|
aplikuje nástroje marketingového mixu. |
aplikuje nástroje marketingového mixu. |
zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu podniku. |
zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu podniku. |
užívá správnou terminologii odborných pojmů. |
užívá správnou terminologii odborných pojmů. |
zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí. |
zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí. |
sestaví SWOT analýzu a další vybrané analýzy. |
sestaví SWOT analýzu a další vybrané analýzy. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Přednášení |
Přednášení |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
Barčík Tomáš. Strategický marketing: teorie pro praxi. Praha : C.H. Beck, 2013. ISBN 978-80-905247-7-4.
-
BERNECKER, Michael. Marketing: Grundlagen ? Strategien ? Instrumente. Köln: Johanna Verlag, 2013.
-
CHLEBOVSKÝ, V. Management zákaznických řešení: jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. 1. vydání. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0559-5.
-
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
-
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson,, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
-
LOŠŤÁKOVÁ, H. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0419-2.
-
Nagyová. Marketing. .
-
Urbánek. Marketing. .
-
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd.. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-802-4750-378.
|