Předmět: Základy marketingu

« Zpět
Název předmětu Základy marketingu
Kód předmětu UPV/R6ZMK
Organizační forma výuky Přednáška + E-learning + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do studia marketingu (pojem a definice marketingu, marketing 3.0, marketing 4.0). Marketingové prostředí a jeho vybrané marketingové analýzy (makroprostředí, mezoprostředí, mikroprostředí). Tržní prostředí a typologie trhů. Zákazník, řízení vztahů se zákazníky. Branding. Chování spotřebitele a segmentační přístupy. Marketingové strategie, marketingový plán, marketingový audit. Produktová a sortimentní politika a strategie. Cenová politika a strategie. Distribuční politika a strategie. Komunikační politika a strategie. Vybrané moderní trendy a nástroje marketingové komunikace. Moderní marketingový výzkum. Služby a marketing služeb. Vybrané marketingové aplikace. Marketing malých a středních firem. Marketing neziskového sektoru. Mezinárodní marketing.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 20 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 50 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 50 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 60 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení.
používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení.
popíše proces marketingového výzkumu.
popíše proces marketingového výzkumu.
vymezí marketing služeb a vybrané marketingové aplikace.
vymezí marketing služeb a vybrané marketingové aplikace.
vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz.
vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz.
rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem.
rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem.
Odborné dovednosti
aplikuje nástroje marketingového mixu.
aplikuje nástroje marketingového mixu.
zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu podniku.
zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu podniku.
užívá správnou terminologii odborných pojmů.
užívá správnou terminologii odborných pojmů.
zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí.
zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí.
sestaví SWOT analýzu a další vybrané analýzy.
sestaví SWOT analýzu a další vybrané analýzy.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Přednášení
Přednášení
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Týmová práce
Týmová práce
Hodnotící metody
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • Barčík Tomáš. Strategický marketing: teorie pro praxi. Praha : C.H. Beck, 2013. ISBN 978-80-905247-7-4.
  • BERNECKER, Michael. Marketing: Grundlagen ? Strategien ? Instrumente. Köln: Johanna Verlag, 2013.
  • CHLEBOVSKÝ, V. Management zákaznických řešení: jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. 1. vydání. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0559-5.
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
  • KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson,, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
  • LOŠŤÁKOVÁ, H. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0419-2.
  • Nagyová. Marketing. .
  • Urbánek. Marketing. .
  • VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd.. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-802-4750-378.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr