|
Vyučující
|
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do studia marketingu (pojem a definice marketingu, marketing 3.0, marketing 4.0). Marketingové prostředí a jeho vybrané marketingové analýzy (makroprostředí, mezoprostředí, mikroprostředí). Tržní prostředí a typologie trhů. Zákazník, řízení vztahů se zákazníky. Branding. Chování spotřebitele a segmentační přístupy. Marketingové strategie, marketingový plán, marketingový audit. Produktová a sortimentní politika a strategie. Cenová politika a strategie. Distribuční politika a strategie. Komunikační politika a strategie. Vybrané moderní trendy a nástroje marketingové komunikace. Moderní marketingový výzkum. Služby a marketing služeb. Vybrané marketingové aplikace. Marketing malých a středních firem. Marketing neziskového sektoru. Mezinárodní marketing.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 55 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 60 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení. |
| používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení. |
| popíše proces marketingového výzkumu. |
| popíše proces marketingového výzkumu. |
| vymezí marketing služeb a vybrané marketingové aplikace. |
| vymezí marketing služeb a vybrané marketingové aplikace. |
| vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz. |
| vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz. |
| rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem. |
| rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikuje nástroje marketingového mixu. |
| aplikuje nástroje marketingového mixu. |
| zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu podniku. |
| zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu podniku. |
| užívá správnou terminologii odborných pojmů. |
| užívá správnou terminologii odborných pojmů. |
| zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí. |
| zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí. |
| sestaví SWOT analýzu a další vybrané analýzy. |
| sestaví SWOT analýzu a další vybrané analýzy. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
Barčík Tomáš. Strategický marketing: teorie pro praxi. Praha : C.H. Beck, 2013. ISBN 978-80-905247-7-4.
-
BERNECKER, Michael. Marketing: Grundlagen ? Strategien ? Instrumente. Köln: Johanna Verlag, 2013.
-
CHLEBOVSKÝ, V. Management zákaznických řešení: jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. 1. vydání. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0559-5.
-
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
-
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
-
LOŠŤÁKOVÁ, H. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0419-2.
-
Nagyová. Marketing. .
-
Urbánek. Marketing. .
-
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd.. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-802-4750-378.
|