Vyučující
|
-
Kočvarová Ilona, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Základní pojmy (vzdělávací program, teorie vzdělávání s důrazem na konstruktivistické teorie, kompetence absolventa), základní androdidaktické kategorie (výukový cíl, výukové metody, organizační formy výuky, hodnocení výsledků vzdělávání). - Etapy tvorby vzdělávacího programu, pilotní verze programu, nultá verze programu, realizační verze programu, faktory limitující tvorbu vzdělávacího programu. - Postup tvorby vzdělávacího programu - vybrané postupy dle různých autorů. Analýza vzdělávacích potřeb, analýza účastníků vzdělávání. - Výukový cíl jako základní jednotka vzdělávacího programu (význam cílů při tvorbě vzdělávacího programu, kategorizace cílů, vlastnosti výukových cílů, taxonomie výukových cílů). - Obsah vzdělávacího programu. Evaluace vzdělávacího programu. - Vyhodnocování vzdělávání, hodnocení výsledků vzdělávání, Kirkpatrickův model vyhodnocování vzdělávání, bariéry vyhodnocování vzdělávání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zkoušku
- 65 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
etap tvorby vzdělávacího programu |
etap tvorby vzdělávacího programu |
základních principů tvorby vzdělávacího programu |
základních principů tvorby vzdělávacího programu |
postupů tvorby vzdělávacího programu dle různých autorů |
postupů tvorby vzdělávacího programu dle různých autorů |
zásad tvorby obsahu vzdělávacího programu |
zásad tvorby obsahu vzdělávacího programu |
metod evaluace vzdělávacího programu |
metod evaluace vzdělávacího programu |
Odborné dovednosti |
---|
analyzuje vzdělávací potřeby |
analyzuje vzdělávací potřeby |
navrhuje obsah vzdělávacího programu |
navrhuje obsah vzdělávacího programu |
navrhuje a obhajuje projekt vlastního vzdělávacího programu |
navrhuje a obhajuje projekt vlastního vzdělávacího programu |
evaluuje vzdělávací program |
evaluuje vzdělávací program |
nastavuje systém hodnocení výsledků vzdělávání |
nastavuje systém hodnocení výsledků vzdělávání |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Týmová práce |
Týmová práce |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Doporučená literatura
|
-
Bartoňková, H. Projektování vzdělávací akce. Olomouc: UPOL, 2010.
-
Bartoňková, Hana. Firemní vzdělávání. Vyd. 1. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
-
Caffarella, R. S., & Daffron, S. R. Planning Programms for Adult Learners. Hoboken: Wiley&Sons, 2013.
-
Langer Tomáš. Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada, 2016.
-
Mužík, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu : andragogická didaktika. Vyd. 1. Praha : Wolters Kluwer Česká republika, 2011. ISBN 978-80-7357-581-6.
-
Veteška, Jaroslav. Kompetence ve vzdělávání. Vyd. 1. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
|