Předmět: Projektování ve vzdělávání

« Zpět
Název předmětu Projektování ve vzdělávání
Kód předmětu UPV/R3TRV
Organizační forma výuky Přednáška + E-learning + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kočvarová Ilona, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Základní pojmy (vzdělávací program, teorie vzdělávání s důrazem na konstruktivistické teorie, kompetence absolventa), základní androdidaktické kategorie (výukový cíl, výukové metody, organizační formy výuky, hodnocení výsledků vzdělávání). - Etapy tvorby vzdělávacího programu, pilotní verze programu, nultá verze programu, realizační verze programu, faktory limitující tvorbu vzdělávacího programu. - Postup tvorby vzdělávacího programu - vybrané postupy dle různých autorů. Analýza vzdělávacích potřeb, analýza účastníků vzdělávání. - Výukový cíl jako základní jednotka vzdělávacího programu (význam cílů při tvorbě vzdělávacího programu, kategorizace cílů, vlastnosti výukových cílů, taxonomie výukových cílů). - Obsah vzdělávacího programu. Evaluace vzdělávacího programu. - Vyhodnocování vzdělávání, hodnocení výsledků vzdělávání, Kirkpatrickův model vyhodnocování vzdělávání, bariéry vyhodnocování vzdělávání.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Příprava na zkoušku - 65 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 70 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
etap tvorby vzdělávacího programu
etap tvorby vzdělávacího programu
základních principů tvorby vzdělávacího programu
základních principů tvorby vzdělávacího programu
postupů tvorby vzdělávacího programu dle různých autorů
postupů tvorby vzdělávacího programu dle různých autorů
zásad tvorby obsahu vzdělávacího programu
zásad tvorby obsahu vzdělávacího programu
metod evaluace vzdělávacího programu
metod evaluace vzdělávacího programu
Odborné dovednosti
analyzuje vzdělávací potřeby
analyzuje vzdělávací potřeby
navrhuje obsah vzdělávacího programu
navrhuje obsah vzdělávacího programu
navrhuje a obhajuje projekt vlastního vzdělávacího programu
navrhuje a obhajuje projekt vlastního vzdělávacího programu
evaluuje vzdělávací program
evaluuje vzdělávací program
nastavuje systém hodnocení výsledků vzdělávání
nastavuje systém hodnocení výsledků vzdělávání
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Týmová práce
Týmová práce
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Doporučená literatura
  • Bartoňková, H. Projektování vzdělávací akce. Olomouc: UPOL, 2010.
  • Bartoňková, Hana. Firemní vzdělávání. Vyd. 1. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
  • Caffarella, R. S., & Daffron, S. R. Planning Programms for Adult Learners. Hoboken: Wiley&Sons, 2013.
  • Langer Tomáš. Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada, 2016.
  • Mužík, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu : andragogická didaktika. Vyd. 1. Praha : Wolters Kluwer Česká republika, 2011. ISBN 978-80-7357-581-6.
  • Veteška, Jaroslav. Kompetence ve vzdělávání. Vyd. 1. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr