Vyučující
|
-
Chmura Milan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Andragogická didaktika jako obor, charakteristika, vztah k ostatním disciplínám. - Kolbův cyklus. Učení založené na zkušenostech (Jarvis). Transformativní učení (Mewirow). - Kompetence lektora v kontextu androdidaktiky, jeho role ve vzdělávacím procesu. - Andragogická didaktikajako obor, charakteristika, vztah k ostatním disciplínám. - Kolbův cyklus. Učení založené na zkušenostech (Jarvis). Transformativní učení (Mezirow). - Kompetence lektora v kontextu androdidaktiky, jeho role ve vzdělávacím procesu. - Androdidaktické principy a zásady. - Cíle ve vzdělávání dospělých. - Organizační formy výuky. - Androdidaktické metody. - Metody hodnocení: Metody ústního zkoušení, písemná zkouška, didaktický test, metody hodnocení výkonu účastníka, metody hodnocení portfolia. - Motivace ve výuce. - Tvořivost ve výuce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 95 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 100 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
základních prvků didaktického procesu ve vzdělávání dospělých |
základních prvků didaktického procesu ve vzdělávání dospělých |
specifik učení dospělého jedince |
specifik učení dospělého jedince |
forem a metod vzdělávání dospělých |
forem a metod vzdělávání dospělých |
základních konceptů z oblasti didaktiky dospělých |
základních konceptů z oblasti didaktiky dospělých |
specifik učících se dospělých rovině teoretické i aplikační |
specifik učících se dospělých rovině teoretické i aplikační |
Odborné dovednosti |
---|
nastavitavuje cíle v procesu vzdělávání dospělých |
nastavitavuje cíle v procesu vzdělávání dospělých |
navrhuje organizační formy výuky |
navrhuje organizační formy výuky |
analyzuje a aplikuje nejpoužívanější metody vzdělávání dospělých |
analyzuje a aplikuje nejpoužívanější metody vzdělávání dospělých |
navrhuje vhodný systém hodnocení dospělých |
navrhuje vhodný systém hodnocení dospělých |
navrhuje koncept motivace v edukačním procesu dospělých |
navrhuje koncept motivace v edukačním procesu dospělých |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Týmová práce |
Týmová práce |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Doporučená literatura
|
-
Bates, B. Learning Theories Simplified? and how to apply them to the teaching. London: SAGE Publications, 2019.
-
Beneš, M. Andragogika. Praha: Karolinum, 2006.
-
Langer Tomáš. Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada, 2016.
-
Mužík, J. Andragogická didaktika: Řízení vzdělávacího procesu. 2010.
-
PLAMÍNEK, J. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha : Grada Publishing, 2010.
-
Zormanová, L. Didaktika dospělých. Praha. 2017.
|