Předmět: Androdidaktika

« Zpět
Název předmětu Androdidaktika
Kód předmětu UPV/R3ADI
Organizační forma výuky Přednáška + E-learning + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Chmura Milan, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Andragogická didaktika jako obor, charakteristika, vztah k ostatním disciplínám. - Kolbův cyklus. Učení založené na zkušenostech (Jarvis). Transformativní učení (Mewirow). - Kompetence lektora v kontextu androdidaktiky, jeho role ve vzdělávacím procesu. - Andragogická didaktikajako obor, charakteristika, vztah k ostatním disciplínám. - Kolbův cyklus. Učení založené na zkušenostech (Jarvis). Transformativní učení (Mezirow). - Kompetence lektora v kontextu androdidaktiky, jeho role ve vzdělávacím procesu. - Androdidaktické principy a zásady. - Cíle ve vzdělávání dospělých. - Organizační formy výuky. - Androdidaktické metody. - Metody hodnocení: Metody ústního zkoušení, písemná zkouška, didaktický test, metody hodnocení výkonu účastníka, metody hodnocení portfolia. - Motivace ve výuce. - Tvořivost ve výuce.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 95 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 100 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
základních prvků didaktického procesu ve vzdělávání dospělých
základních prvků didaktického procesu ve vzdělávání dospělých
specifik učení dospělého jedince
specifik učení dospělého jedince
forem a metod vzdělávání dospělých
forem a metod vzdělávání dospělých
základních konceptů z oblasti didaktiky dospělých
základních konceptů z oblasti didaktiky dospělých
specifik učících se dospělých rovině teoretické i aplikační
specifik učících se dospělých rovině teoretické i aplikační
Odborné dovednosti
nastavitavuje cíle v procesu vzdělávání dospělých
nastavitavuje cíle v procesu vzdělávání dospělých
navrhuje organizační formy výuky
navrhuje organizační formy výuky
analyzuje a aplikuje nejpoužívanější metody vzdělávání dospělých
analyzuje a aplikuje nejpoužívanější metody vzdělávání dospělých
navrhuje vhodný systém hodnocení dospělých
navrhuje vhodný systém hodnocení dospělých
navrhuje koncept motivace v edukačním procesu dospělých
navrhuje koncept motivace v edukačním procesu dospělých
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Týmová práce
Týmová práce
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Doporučená literatura
  • Bates, B. Learning Theories Simplified? and how to apply them to the teaching. London: SAGE Publications, 2019.
  • Beneš, M. Andragogika. Praha: Karolinum, 2006.
  • Langer Tomáš. Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada, 2016.
  • Mužík, J. Andragogická didaktika: Řízení vzdělávacího procesu. 2010.
  • PLAMÍNEK, J. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha : Grada Publishing, 2010.
  • Zormanová, L. Didaktika dospělých. Praha. 2017.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr