Předmět: Supervision in Helping Professions I

« Zpět
Název předmětu Supervision in Helping Professions I
Kód předmětu UPV/EP8SU
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Kroutilová Nováková Radana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Definition of supervision, its goals, and functions - Conditions and barriers of supervision - Myths about supervision - Types of supervision - Seven-eyed model of supervison - Supervision contract

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 45 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 47 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
definuje základní pojmosloví v oblasti supervize v pomáhajících profesích
definuje základní pojmosloví v oblasti supervize v pomáhajících profesích
vysvětlí cíle a funkce supervize
vysvětlí cíle a funkce supervize
vysvětlí podmínky úspěšné supervize
vysvětlí podmínky úspěšné supervize
dementuje mýty, které kolem supervize panují
dementuje mýty, které kolem supervize panují
vysvětlí výhody a nevýhody individuální a skupinové (nebo týmové) supervize
vysvětlí výhody a nevýhody individuální a skupinové (nebo týmové) supervize
určí význam reflexe a sebereflexe v supervizní práci
určí význam reflexe a sebereflexe v supervizní práci
Odborné dovednosti
navrhne rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize, vyhodnotí jejich klady a zápory
navrhne rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize, vyhodnotí jejich klady a zápory
analyzuje sedmioký model supervize
analyzuje sedmioký model supervize
vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí
vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí
rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize
rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize
navrhne znění supervizního kontraktu
navrhne znění supervizního kontraktu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Analýza prezentace
Analýza prezentace
E-learning
E-learning
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Sebereflexe
Sebereflexe
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Odborné dovednosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Sebereflexe
Sebereflexe
E-learning
E-learning
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Doporučená literatura
  • CARROLL, M.; THOLSTRUPOVÁ, M. Integrativní přístupy k supervizi.
  • CASPI, J.; REID, J.W. Educational Supervision in Social Work. .
  • HAVRDOVÁ, Z.; HAJNÝ, M. a kol. Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery .
  • HAWKINS, P.; SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. .
  • SVOBODOVÁ, P.; VALÁŠEK, M. Úvod do supervize: cyklický model. .


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr