Vyučující
|
-
Kroutilová Nováková Radana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Definition of supervision, its goals, and functions - Conditions and barriers of supervision - Myths about supervision - Types of supervision - Seven-eyed model of supervison - Supervision contract
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 45 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 47 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definuje základní pojmosloví v oblasti supervize v pomáhajících profesích |
definuje základní pojmosloví v oblasti supervize v pomáhajících profesích |
vysvětlí cíle a funkce supervize |
vysvětlí cíle a funkce supervize |
vysvětlí podmínky úspěšné supervize |
vysvětlí podmínky úspěšné supervize |
dementuje mýty, které kolem supervize panují |
dementuje mýty, které kolem supervize panují |
vysvětlí výhody a nevýhody individuální a skupinové (nebo týmové) supervize |
vysvětlí výhody a nevýhody individuální a skupinové (nebo týmové) supervize |
určí význam reflexe a sebereflexe v supervizní práci |
určí význam reflexe a sebereflexe v supervizní práci |
Odborné dovednosti |
---|
navrhne rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize, vyhodnotí jejich klady a zápory |
navrhne rozdíly mezi jednotlivými druhy supervize, vyhodnotí jejich klady a zápory |
analyzuje sedmioký model supervize |
analyzuje sedmioký model supervize |
vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí |
vyhodnotí podmínky, které jako supervidovaný potřebuje pro své bezpečí |
rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize |
rozpozná znaky kvalitní a nedostatečné supervize |
navrhne znění supervizního kontraktu |
navrhne znění supervizního kontraktu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
E-learning |
E-learning |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Odborné dovednosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
E-learning |
E-learning |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Doporučená literatura
|
-
CARROLL, M.; THOLSTRUPOVÁ, M. Integrativní přístupy k supervizi.
-
CASPI, J.; REID, J.W. Educational Supervision in Social Work. .
-
HAVRDOVÁ, Z.; HAJNÝ, M. a kol. Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery .
-
HAWKINS, P.; SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. .
-
SVOBODOVÁ, P.; VALÁŠEK, M. Úvod do supervize: cyklický model. .
|