Vyučující
|
-
Hladík Jakub, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Social pedagogy as a science, concepts of social pedagogy, subject and tasks of social pedagogy, relationship to other disciplines, basic terminology. - Past and present of social pedagogy. - The environment and its impact on an individual, child protection and children rights. - Natural environment of education - family, peer groups, local environment. - Intentional environmental of education - school and educational facilities. - Children and youth at risk - social deviance, cruelty, bullying. - Pluralistic and multicultural society from the perspective of social pedagogy. - Profession of a social pedagogue, helping professions, social pedagogy as life assistance. - Leisure time pedagogy, leisure education for children and youth. - Culture, Media Culture. - Educational problems in the family, school and institutional care. Their origins, resolution and prevention.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 55 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 23 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vztahu sociální pedagogiky a ostatních vědních disciplín |
vztahu sociální pedagogiky a ostatních vědních disciplín |
historie a současnosti sociální funkce výchovy |
historie a současnosti sociální funkce výchovy |
rozvoje sociální pedagogiky jako vědy |
rozvoje sociální pedagogiky jako vědy |
teorie a praxe sociální pedagogiky v zahraničí |
teorie a praxe sociální pedagogiky v zahraničí |
současného stavu sociální pedagogiky v ČR |
současného stavu sociální pedagogiky v ČR |
Odborné dovednosti |
---|
analyzuje vztah sociální pedagogiky a blízkých společensko-vědních disciplín |
analyzuje vztah sociální pedagogiky a blízkých společensko-vědních disciplín |
vysvětluje historické aspekty sociální funkce výchovy |
vysvětluje historické aspekty sociální funkce výchovy |
porovnává různé zahraniční koncepce sociální pedagogiky |
porovnává různé zahraniční koncepce sociální pedagogiky |
popisuje současný stav sociální pedagogiky v ČR jako pedagogické disciplíny a studijního oboru |
popisuje současný stav sociální pedagogiky v ČR jako pedagogické disciplíny a studijního oboru |
vysvětluje aktuální otázky uplatnitelnosti sociálního pedagoga v praxi |
vysvětluje aktuální otázky uplatnitelnosti sociálního pedagoga v praxi |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Rozhovor |
Rozhovor |
Rozbor portfolia studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. .
-
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika. Vybrané kapitoly. .
-
HRONCOVÁ, J., HUDECOVÁ, A., MATULAYOVÁ, T. Sociálna pedagogika a sociálna práca. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB, 298 s., 2. vyd., 2001. ISBN 80-8055-476-5.
-
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. .
-
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. ET AL. ČLOVĚK-PROSTŘEDÍ-VÝCHOVA.
|