Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Introduction to the study of socially educational work methods. - Research methods (observation, dialogue, questionnaire, case history). - Methods of work with individual. - Methods of work with group. - Community social work. - Unconventional methods of social work. - Other methods and techniques applicable in socially-educational work.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 60 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost obsahu předmětů sociální pedagogika, pedagogika, sociální práce, sociální komunikace, metody sociální práce. |
Znalost obsahu předmětů sociální pedagogika, pedagogika, sociální práce, sociální komunikace, metody sociální práce. |
Výsledky učení |
---|
základního dělení metod sociálně výchovné práce, včetně specifikace a vymezení technik sociálně výchovné práce |
základního dělení metod sociálně výchovné práce, včetně specifikace a vymezení technik sociálně výchovné práce |
jednotlivých metod sociálně výchovné práce s jednotlivcem, skupinou a komunitou |
jednotlivých metod sociálně výchovné práce s jednotlivcem, skupinou a komunitou |
specifik jednotlivých metod sociálně výchovné práce |
specifik jednotlivých metod sociálně výchovné práce |
komplexního využití jednotlivých metod v různých prostředích a kontextech |
komplexního využití jednotlivých metod v různých prostředích a kontextech |
netradičních metod sociálně výchovné práce a sociální práce, včetně vysvětlení jejich využití v různých kontextech |
netradičních metod sociálně výchovné práce a sociální práce, včetně vysvětlení jejich využití v různých kontextech |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout na základě konkrétní kazuistiky situace/osoby konkrétní postup/y, techniky a metody sociálně výchovné práce |
navrhnout na základě konkrétní kazuistiky situace/osoby konkrétní postup/y, techniky a metody sociálně výchovné práce |
rozlišit metody sociálně výchovné práce podle jednotlivých cílových skupin |
rozlišit metody sociálně výchovné práce podle jednotlivých cílových skupin |
rozlišit a aplikovat metody sociálně výchovné práce v různých situacích, kontextech a ve vztahu ke konkrétním cílovým skupinám |
rozlišit a aplikovat metody sociálně výchovné práce v různých situacích, kontextech a ve vztahu ke konkrétním cílovým skupinám |
aplikovat profesionálně vedený sociálně výchovný a sociálně terapeutický rozhovor v různých kontextech a situacích |
aplikovat profesionálně vedený sociálně výchovný a sociálně terapeutický rozhovor v různých kontextech a situacích |
sestavit, vyhodnotit a analyzovat dotazník a další relevantní terapeutické a diagnostické metody sociálně výchovné práce |
sestavit, vyhodnotit a analyzovat dotazník a další relevantní terapeutické a diagnostické metody sociálně výchovné práce |
navrhnout plán intervence na základě konkrétní kazuistiky/situace/kontextu |
navrhnout plán intervence na základě konkrétní kazuistiky/situace/kontextu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Individuální práce studentů |
Přednášení |
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Známkou |
Písemná zkouška |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
CHARVÁTOVÁ, D. Metody sociální práce. 1990.
-
KAPPL, M. Metody sociální práce s jednotlivcem. 2004.
-
MATOUŠEK, O. a A. KŘIŠŤAN. Encyklopedie sociální práce. 2013.
-
MATOUŠEK, O. Metody a řízení sociální práce. 2013.
-
NAVRÁTIL, P. Teorie a metody sociální práce. 2001.
-
Řezníček, I. Metody sociální práce. 1994.
-
Schimmerlingová, V., Novotná. Sociální práce, její vývoj a metodické postupy. 1992.
|