Vyučující
|
-
Denglerová Denisa, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
R. Feuerstein's theoretical background: structural cognitive modifiability, mediated learning, dynamic diagnostics (LPAD battery). Comparison of Feuerstein's conception of cognitive development with the conception of J. Piaget and L. S. Vygotský. Practical work with instruments - students will regularly, independently work with several instruments and experience the development of their cognitive abilities first-hand.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 32 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
teorie strukturální kognitivní modifikovatelnosti R. Feuersteina |
teorie strukturální kognitivní modifikovatelnosti R. Feuersteina |
Odborné dovednosti |
---|
vybrat dle klientovy situace/zakázky vhodný instrument ze široké škály Feuersteinových nástrojů |
vybrat dle klientovy situace/zakázky vhodný instrument ze široké škály Feuersteinových nástrojů |
komunikovat konstruktivistickým způsobem v procesu vedení klienta/žáka k úspěšnému řešení úkolu |
komunikovat konstruktivistickým způsobem v procesu vedení klienta/žáka k úspěšnému řešení úkolu |
poskytovat instrukce k zadávání zprostředkujícím způsobem |
poskytovat instrukce k zadávání zprostředkujícím způsobem |
orientovat se v různých instrumentech, s nimiž je možné rozvíjet kognitivní schopnosti |
orientovat se v různých instrumentech, s nimiž je možné rozvíjet kognitivní schopnosti |
pracovat s konkrétním instrumentem individuálně i se skupinou |
pracovat s konkrétním instrumentem individuálně i se skupinou |
Doporučená literatura
|
-
FEURSTEIN, Reuven. Myslet nahlas - mluvit nahlas..
-
FEURSTEIN, Reuven. Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti: Feuersteinův program instrumentálního obohacení..
-
LEBEER, Jo. Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje: Podpora začleňování znevýhodněných dětí do běžného vzdělávání..
-
MÁLKOVÁ, Gabriela. Umění zprostředkovaného učení: teoretická východiska a výzkum instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina..
-
MÁLKOVÁ, Gabriela. Zprostředkované učení..
|