Předmět: Feuersteinovo instrumentální obohacování

« Zpět
Název předmětu Feuersteinovo instrumentální obohacování
Kód předmětu UPV/EP3FO
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Denglerová Denisa, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
R. Feuerstein's theoretical background: structural cognitive modifiability, mediated learning, dynamic diagnostics (LPAD battery). Comparison of Feuerstein's conception of cognitive development with the conception of J. Piaget and L. S. Vygotský. Practical work with instruments - students will regularly, independently work with several instruments and experience the development of their cognitive abilities first-hand.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 32 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
teorie strukturální kognitivní modifikovatelnosti R. Feuersteina
teorie strukturální kognitivní modifikovatelnosti R. Feuersteina
Odborné dovednosti
vybrat dle klientovy situace/zakázky vhodný instrument ze široké škály Feuersteinových nástrojů
vybrat dle klientovy situace/zakázky vhodný instrument ze široké škály Feuersteinových nástrojů
komunikovat konstruktivistickým způsobem v procesu vedení klienta/žáka k úspěšnému řešení úkolu
komunikovat konstruktivistickým způsobem v procesu vedení klienta/žáka k úspěšnému řešení úkolu
poskytovat instrukce k zadávání zprostředkujícím způsobem
poskytovat instrukce k zadávání zprostředkujícím způsobem
orientovat se v různých instrumentech, s nimiž je možné rozvíjet kognitivní schopnosti
orientovat se v různých instrumentech, s nimiž je možné rozvíjet kognitivní schopnosti
pracovat s konkrétním instrumentem individuálně i se skupinou
pracovat s konkrétním instrumentem individuálně i se skupinou
Doporučená literatura
  • FEURSTEIN, Reuven. Myslet nahlas - mluvit nahlas..
  • FEURSTEIN, Reuven. Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti: Feuersteinův program instrumentálního obohacení..
  • LEBEER, Jo. Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje: Podpora začleňování znevýhodněných dětí do běžného vzdělávání..
  • MÁLKOVÁ, Gabriela. Umění zprostředkovaného učení: teoretická východiska a výzkum instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina..
  • MÁLKOVÁ, Gabriela. Zprostředkované učení..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr