Předmět: Korespondence v němčině

« Zpět
Název předmětu Korespondence v němčině
Kód předmětu UMJL/N6KOR
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šilhánová Renata, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Písemné komunikáty a jejich charakteristiky. - Formální úprava německých obchodních dopisů. - Normy a standardy německy psaných obchodních dopisů, kultura firemní komunikace. - Stylistická pravidla pro psaní německých dopisů. - Struktura a vnější forma obchodního dopisu a obchodního e-mailu. - Obchodní dopisy v soukromé sféře (zaměření na komunikaci studenta se zahraniční univerzitou, institucemi a úřady). - Obchodní korespondence v podnikové sféře (poptávka, nabídka, objednávka, reklamace, upomínka atd.). - Korespondence v procesu ucházení se o práci. - Osobní dopisy (elektronická komunikace). Žádost, rezervace hotelu. - Specifické lexikální a stylistické prostředky elektronické komunikace. - Formulace obchodních dopisů na různá zadání.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Analýza textu
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 42 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
U tohoto kurzu se předpokládá receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni B2-C1 společenského referenčního rámce pro jazyky.
U tohoto kurzu se předpokládá receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni B2-C1 společenského referenčního rámce pro jazyky.
Výsledky učení
Student dokáže správně formulovat obchodní i osobní dopisy s ohledem na současný evropský standard. Na základě úvodních informací, předložených vzorů i autentických aktuálních dopisů student bude schopný sestavit německý obchodní dopis, přičemž zohlední požadavky kladené na jeho strukturu, formální úpravu, stylistická pravidla, obsah a jazykovou správnost. Tuto svou dovednost prokáže v závěru kurzu ve formě samostatné práce.
Student dokáže správně formulovat obchodní i osobní dopisy s ohledem na současný evropský standard. Na základě úvodních informací, předložených vzorů i autentických aktuálních dopisů student bude schopný sestavit německý obchodní dopis, přičemž zohlední požadavky kladené na jeho strukturu, formální úpravu, stylistická pravidla, obsah a jazykovou správnost. Tuto svou dovednost prokáže v závěru kurzu ve formě samostatné práce.
Vyučovací metody
Praktické procvičování
Analýza textu
Analýza textu
Praktické procvičování
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Analýza výkonů studenta
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • DUDEN. Briefe und E-Mails gut und richtig schreiben. Mannheim, 2012. ISBN 978-3411743025.
  • DUDEN. Geschäftskorrespondenz. Berlin, 2014. ISBN 978-3411742127.
  • GRÜN, K. Der Geschäftsbrief. Gestaltung von Schriftstücken nach DIN 5008. Berlin, 2013. ISBN 978-3410233565.
  • SACHS, R. Německá obchodní korespondence. Ismaning - Hueber, 2001. ISBN 3-19-001662-3.
  • WEDMANN-TOSUNER, B. Geschäftsbriefe geschickt formulieren. Regensburg, 2012. ISBN 978-3802939129.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr