Vyučující
|
-
Koláčková Alena, Mgr.
-
Nosálková Marie, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Základní psychologické pojmy. Historie psychologie. Ontogeneze lidské psychiky. Základní psychické procesy a funkce - poznávání, pozornost, vnímání, paměť, učení, myšlení, vůle, osobnost, temperament, charakter, motivace a emoce inteligence a tvořivost. Sebepoznání. Vybrané pojmy sociální psychologie. Sociální chování: sociální kognice a postoje, sociální interakce a vliv. Komunikace a naslouchání. Člověk v pracovním prostředí a pracovním procesu. Asertivita. Duševní hygiena. Psychologie trhu a reklamy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Zážitková (sebezkušenostní)
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nespecifikováno |
Nespecifikováno |
Odborné dovednosti |
---|
Nespecifikováno |
Nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát hlavní koncepty psychologie |
znát hlavní koncepty psychologie |
znát trendy současné psychologie |
znát trendy současné psychologie |
znát základní psychické procesy a funkce |
znát základní psychické procesy a funkce |
znát základní pojmy sociální psychologie |
znát základní pojmy sociální psychologie |
chápat člověka v pracovním prostředí a procesu |
chápat člověka v pracovním prostředí a procesu |
Odborné dovednosti |
---|
správně užívat psychologickou terminologii |
správně užívat psychologickou terminologii |
uplatňovat znalosti základních psychologických disciplín |
uplatňovat znalosti základních psychologických disciplín |
aplikovat poznatky psychologie v komunikaci |
aplikovat poznatky psychologie v komunikaci |
využívat zásad duševní hygieny |
využívat zásad duševní hygieny |
umět komunikovat asertivně |
umět komunikovat asertivně |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zážitková (sebezkušenostní) |
Demonstrace |
Demonstrace |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Praktické procvičování |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Přednášení |
Přednášení |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Praktické procvičování |
Odborné dovednosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Demonstrace |
Demonstrace |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Atkinsonová, R.L. a kol. Psychologie. Praha : Portál, 2003.
-
HARGIE, O.D.W. (eds.). The Handbook of Communication Skills. New York: Routledge , 2006.
-
KLARER, M. Působivá prezentace a přednáška v angličtině. Praha: Grada, 2007.
-
Pauknerová. Psychologie pro ekonomy a manažery.
-
ŘÍČAN, P. Psychologie. Praha: Portál, 2005.
-
VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace.
-
VYMĚTAL, J. Průvodce úspěšnou komunikací. Praha: Grada, 2008.
-
Výrost. Sociální psychologie.
|