|
Vyučující
|
-
Shurma Svitlana, M.A., Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Současná rétorická teorie Dějiny rétoriky Teorie argumentů Řečník a publikum Rétorika a veřejná politika Rétorika a národ Rétorika vědy Rétorická analýza Historie, teorie a praxe výuky psaní Vizuální a verbální komunikace Ověření získaných znalostí a dovedností
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 36 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 56 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat způsoby vytvoření textu v různých diskurzech |
| popsat způsoby vytvoření textu v různých diskurzech |
| vysvětlit, jak funguje text v diskurzu |
| vysvětlit, jak funguje text v diskurzu |
| vymezit různé žánry a styly |
| vymezit různé žánry a styly |
| definovat různé rétorické prostředky, jako jsou metafora a metonymie |
| definovat různé rétorické prostředky, jako jsou metafora a metonymie |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat způsoby přesvědčování a vidět přesvědčovací možnosti textů |
| analyzovat způsoby přesvědčování a vidět přesvědčovací možnosti textů |
| aplikovat znalosti a dovednosti o rétorice při editaci textů |
| aplikovat znalosti a dovednosti o rétorice při editaci textů |
| identifikovat stupeň přesvědčivosti textů |
| identifikovat stupeň přesvědčivosti textů |
| zhodnotit text podle aristotelovského rétorického trojúhelníku |
| zhodnotit text podle aristotelovského rétorického trojúhelníku |
| vytvořit vlastní přesvědčivé texty |
| vytvořit vlastní přesvědčivé texty |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Známkou |
| Známkou |
| Esej |
| Esej |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
|
Doporučená literatura
|
-
Bartlett, Robert C. - Aristotle. Aristotle?s ?Art of Rhetoric?. Chicago, 2021.
-
Brooke, Collin Gifford. Lingua Fracta: Toward a Rhetoric of New Media. Cresskill, 2009.
-
Burke, Kenneth. A Rhetoric of Motives. New York, 1952.
-
Corbett, Edward P. J. - Connors, Robert J. Classical Rhetoric for the Modern Student. New York, 1999.
-
Jasinski, James. Sourcebook on Rhetoric: Key Concepts in Contemporary Rhetorical Studies. New York, 2001.
-
Leith, Sam. Words Like Loaded Pistols: Rhetoric from Aristotle to Obama. London, 2016.
-
Lucaites, John Louis - Condit, Celeste Michelle - Caudill, Sally (eds.). Contemporary Rhetorical Theory: A Reader. New York, 1999.
-
Toye, Richard. Rhetoric: A Very Short Introduction. Oxford, 2013.
-
Warnock, Scott. Teaching Writing Online: How and Why. Urbana, 2005.
|