Vyučující
|
-
Shurma Svitlana, M.A., Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Současná rétorická teorie Dějiny rétoriky Teorie argumentů Řečník a publikum Rétorika a veřejná politika Rétorika a národ Rétorika vědy Rétorická analýza Historie, teorie a praxe výuky psaní Vizuální a verbální komunikace Ověření získaných znalostí a dovedností
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 36 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 56 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat způsoby vytvoření textu v různých diskurzech |
popsat způsoby vytvoření textu v různých diskurzech |
vysvětlit, jak funguje text v diskurzu |
vysvětlit, jak funguje text v diskurzu |
vymezit různé žánry a styly |
vymezit různé žánry a styly |
definovat různé rétorické prostředky, jako jsou metafora a metonymie |
definovat různé rétorické prostředky, jako jsou metafora a metonymie |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat způsoby přesvědčování a vidět přesvědčovací možnosti textů |
analyzovat způsoby přesvědčování a vidět přesvědčovací možnosti textů |
aplikovat znalosti a dovednosti o rétorice při editaci textů |
aplikovat znalosti a dovednosti o rétorice při editaci textů |
identifikovat stupeň přesvědčivosti textů |
identifikovat stupeň přesvědčivosti textů |
zhodnotit text podle aristotelovského rétorického trojúhelníku |
zhodnotit text podle aristotelovského rétorického trojúhelníku |
vytvořit vlastní přesvědčivé texty |
vytvořit vlastní přesvědčivé texty |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Demonstrace |
Demonstrace |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Týmová práce |
Týmová práce |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Didaktický test |
Didaktický test |
Známkou |
Známkou |
Esej |
Esej |
Analýza textu |
Analýza textu |
Doporučená literatura
|
-
Bartlett, Robert C. - Aristotle. Aristotle?s ?Art of Rhetoric?. Chicago, 2021.
-
Brooke, Collin Gifford. Lingua Fracta: Toward a Rhetoric of New Media. Cresskill, 2009.
-
Burke, Kenneth. A Rhetoric of Motives. New York, 1952.
-
Corbett, Edward P. J. - Connors, Robert J. Classical Rhetoric for the Modern Student. New York, 1999.
-
Jasinski, James. Sourcebook on Rhetoric: Key Concepts in Contemporary Rhetorical Studies. New York, 2001.
-
Leith, Sam. Words Like Loaded Pistols: Rhetoric from Aristotle to Obama. London, 2016.
-
Lucaites, John Louis - Condit, Celeste Michelle - Caudill, Sally (eds.). Contemporary Rhetorical Theory: A Reader. New York, 1999.
-
Toye, Richard. Rhetoric: A Very Short Introduction. Oxford, 2013.
-
Warnock, Scott. Teaching Writing Online: How and Why. Urbana, 2005.
|