|
Vyučující
|
-
Mengel Ewald, Prof. Dr. phil. habil.
|
|
Obsah předmětu
|
Trans-/interkulturalita, např. Chimamanda Ngozi Adichie; Zadie Smith (Post-) postmodernismus , Jonathan Coe Postkoloniální literatura, např. J. M. Coetzee, Disgrace Ekologický obrat, např. Helon Habila, Zakes Mda Literární ceny a jejich společenské přesahy, např. Damon Galgut, Margaret Atwood, Alice Munro, Kazuo Ishiguro, Douglas Stuart, Angie Thomas, etc.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 32 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| identifikovat globální hnutí a tredy v anglofonních literaturách posledních dekád po současnost |
| identifikovat globální hnutí a tredy v anglofonních literaturách posledních dekád po současnost |
| znát vybrané texty |
| znát vybrané texty |
| popsat postavení anglické a americké literatury mezi ostatními anglofonními literaturami |
| popsat postavení anglické a americké literatury mezi ostatními anglofonními literaturami |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zařadit vybraná díla do kontextu anglofonních literatur |
| zařadit vybraná díla do kontextu anglofonních literatur |
| analyzovat díla současné literatury s ohledem na soudobé trendy |
| analyzovat díla současné literatury s ohledem na soudobé trendy |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
Acheson, James - Ross, Sarah (eds.). The Contemporary British Novel. Edinburgh, 2005.
-
Bennett, Milton J. Basic Concepts of Intercultural Communication. Boston, 1998.
-
Buell, Lawrence. Writing for an Endangered World: Literature, Culture, and Environment in the U.S. and Beyond. Cambridge, 2003.
-
Carson, Allen - Lintott, Sheila (eds.). Nature, Aesthetics and Environmentalism: From Beauty to Duty. New York, 2008.
-
Cathy Caruth. Unclaimed Experience. .
-
Dix, Andrew, et al. The Contemporary American Novel in Context. London, 2011.
-
Hutcheon, Linda. A Poetics of Postmodernism: History, Theory, Fiction. London, 1988.
-
Mengel, Ewald - Borzaga, Michela (eds.). Trauma. Memory, and Narrative in South Africa. Amsterdam, 2012.
-
Munro, Brenna M. South Africa and the Dream of Love to Come: Queer Sexuality and the Struggle for Freedom. Minneapolis, 2012.
-
Poplawski, Paul (ed.). English Literature in Context. Cambridge, 2017.
-
Stockton, Will. An Introduction to Queer Literary Studies: Reading Queerly. London, 2022.
|