Vyučující
|
-
Shurma Svitlana, M.A., Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Co je verbalní manipulace? - Manipulace v rozhovorech - Manipulace v prezentací - Manipulace v psani - Jak se vypořádat s manipulací
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Praktické procvičování, Analýza textu, E-learning
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
analyzovat text s lingvistického a pragmatického hlediska |
analyzovat text s lingvistického a pragmatického hlediska |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat anglickým jazykem na úrovni ne menši než C1 |
ovládat anglickým jazykem na úrovni ne menši než C1 |
koherentně formulovat a zdůvodnit myšlenky v anglickém jazyce |
koherentně formulovat a zdůvodnit myšlenky v anglickém jazyce |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
zhodnotit manipulace v práci, mezilidských vztazích a ve vlastním jednání |
zhodnotit manipulace v práci, mezilidských vztazích a ve vlastním jednání |
analyzovat text a poselství s hlediska manipulace |
analyzovat text a poselství s hlediska manipulace |
pojmenovat druhy manipulace |
pojmenovat druhy manipulace |
komplexně vysvětlit rozdíl mezi manipulací, lží, přesvědčováním, ideologií, fake news, podvodem atd. |
komplexně vysvětlit rozdíl mezi manipulací, lží, přesvědčováním, ideologií, fake news, podvodem atd. |
Odborné dovednosti |
---|
zlepšit se v rozpoznávání různých technik manipulací |
zlepšit se v rozpoznávání různých technik manipulací |
vytvářet texty a verbální poselství, které pomáhají dosáhnout osobního nebo obchodního cíle, aniž by byly manipulativní |
vytvářet texty a verbální poselství, které pomáhají dosáhnout osobního nebo obchodního cíle, aniž by byly manipulativní |
rozpoznat a ocenit manipulace ve vlastním jednání a jiných a kriticky přistupovat k situaci |
rozpoznat a ocenit manipulace ve vlastním jednání a jiných a kriticky přistupovat k situaci |
aplikovat znalosti získané v kurzu k úspěchu v obchodní komunikaci, např. při jednání, manažerské práci, prodeji atd. |
aplikovat znalosti získané v kurzu k úspěchu v obchodní komunikaci, např. při jednání, manažerské práci, prodeji atd. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
E-learning |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
E-learning |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Demonstrace |
Demonstrace |
Týmová práce |
Týmová práce |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Známkou |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Známkou |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Didaktický test |
Didaktický test |
Esej |
Esej |
Doporučená literatura
|
-
Amernic, J. and R. Craig. CEO Speak: The Language of Corporate Leadership. Montreal and Kingston: McGill-Queen's University Press, 2006. ISBN 0-7735-3037-1.
-
Clancy, J.J. The Invisible Powers. The Language of Business. Lanham: Lexington Books, 1989. ISBN 0-7391-0073-4.
-
Van Fleet, J.K. The Complete Guide to Verbal Manipulation. Paramus: Prentice Hall, 1984. ISBN 0-13-083581-1.
|