Předmět: Verbální manipulace v obchodní komunikaci

« Zpět
Název předmětu Verbální manipulace v obchodní komunikaci
Kód předmětu UMJL/E6VMK
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Shurma Svitlana, M.A., Ph.D.
Obsah předmětu
- Co je verbalní manipulace? - Manipulace v rozhovorech - Manipulace v prezentací - Manipulace v psani - Jak se vypořádat s manipulací

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Praktické procvičování, Analýza textu, E-learning
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 50 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
analyzovat text s lingvistického a pragmatického hlediska
analyzovat text s lingvistického a pragmatického hlediska
Odborné dovednosti
ovládat anglickým jazykem na úrovni ne menši než C1
ovládat anglickým jazykem na úrovni ne menši než C1
koherentně formulovat a zdůvodnit myšlenky v anglickém jazyce
koherentně formulovat a zdůvodnit myšlenky v anglickém jazyce
Výsledky učení
Odborné znalosti
zhodnotit manipulace v práci, mezilidských vztazích a ve vlastním jednání
zhodnotit manipulace v práci, mezilidských vztazích a ve vlastním jednání
analyzovat text a poselství s hlediska manipulace
analyzovat text a poselství s hlediska manipulace
pojmenovat druhy manipulace
pojmenovat druhy manipulace
komplexně vysvětlit rozdíl mezi manipulací, lží, přesvědčováním, ideologií, fake news, podvodem atd.
komplexně vysvětlit rozdíl mezi manipulací, lží, přesvědčováním, ideologií, fake news, podvodem atd.
Odborné dovednosti
zlepšit se v rozpoznávání různých technik manipulací
zlepšit se v rozpoznávání různých technik manipulací
vytvářet texty a verbální poselství, které pomáhají dosáhnout osobního nebo obchodního cíle, aniž by byly manipulativní
vytvářet texty a verbální poselství, které pomáhají dosáhnout osobního nebo obchodního cíle, aniž by byly manipulativní
rozpoznat a ocenit manipulace ve vlastním jednání a jiných a kriticky přistupovat k situaci
rozpoznat a ocenit manipulace ve vlastním jednání a jiných a kriticky přistupovat k situaci
aplikovat znalosti získané v kurzu k úspěchu v obchodní komunikaci, např. při jednání, manažerské práci, prodeji atd.
aplikovat znalosti získané v kurzu k úspěchu v obchodní komunikaci, např. při jednání, manažerské práci, prodeji atd.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
E-learning
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
E-learning
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Sebereflexe
Sebereflexe
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Demonstrace
Demonstrace
Týmová práce
Týmová práce
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Sebereflexe
Sebereflexe
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Známkou
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Známkou
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Didaktický test
Didaktický test
Esej
Esej
Doporučená literatura
  • Amernic, J. and R. Craig. CEO Speak: The Language of Corporate Leadership. Montreal and Kingston: McGill-Queen's University Press, 2006. ISBN 0-7735-3037-1.
  • Clancy, J.J. The Invisible Powers. The Language of Business. Lanham: Lexington Books, 1989. ISBN 0-7391-0073-4.
  • Van Fleet, J.K. The Complete Guide to Verbal Manipulation. Paramus: Prentice Hall, 1984. ISBN 0-13-083581-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr