Vyučující
|
-
Fonfárová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seminář bude probíhat 7 týdnů. 1.-6. týden po 3 hodiny, poslední týden 2 hodiny. Americký sen a dokonalá americká rodina (např. Revolutionary Road, The Hours) Sexuální menšiny v Americe v 60. letech (např. A Single Man) Válka ve Vietnamu (např. Jacob's Ladder) Magdaleniny prádelny (např. Philomena, Magdalene Sisters) Thatcherismus a problém nezaměstnanosti na anglickém severu (např. Full Monty, Billy Elliot) Asimilace původních obyvatel v Kanadě: Indiánské internátní školy (např. Indian Horse) Ověření získaných znalostí
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Praktické procvičování, Analýza uměleckého díla
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost literárněvědné terminologie v rozsahu předmětu "Úvod do studia literatury a filmu". |
Znalost literárněvědné terminologie v rozsahu předmětu "Úvod do studia literatury a filmu". |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit historický a kulturní kontext událostí v daném filmu |
vysvětlit historický a kulturní kontext událostí v daném filmu |
identifikovat dominantní témata v daném filmu |
identifikovat dominantní témata v daném filmu |
vysvětlit kulturní dopady zobrazených událostí |
vysvětlit kulturní dopady zobrazených událostí |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat historický a kulturní kontext daných filmů |
analyzovat historický a kulturní kontext daných filmů |
analyzovat postavy a témata daného filmu v rámci kulturního kontextu |
analyzovat postavy a témata daného filmu v rámci kulturního kontextu |
propojit znalosti anglofonních kultur s jejich reprezentací ve filmu |
propojit znalosti anglofonních kultur s jejich reprezentací ve filmu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Esej |
Esej |
Doporučená literatura
|
-
Bordwell, David. On the History of Film Style. Harvard, 1997.
-
Chatman, Seymour. Story and Discourse: Narative Structure in Fiction and Film. New York, 1980.
-
Nash, Gary B., gen. ed. The American People: Creating a Nation and a Society. New York, 2005.
-
Oakland, John. British Civilization: An Introduction. New York, 2011.
|