Vyučující
|
-
Djovčoš Martin, doc. PhDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Tlumočení pro potřeby EU. Tlumočení obchodních jednání. Tlumočení firemních prezentačních akcí. Tlumočení společenských a kulturních akcí. Historie tlumočení. Etiketa tlumočení. Psychologický aspekt tlumočení. Aktuální trendy tlumočení. Tlumočnický zápis.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Praktické procvičování
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat historii tlumočení |
popsat historii tlumočení |
rozeznat základní formy tlumočení a aktuální trendy v nich |
rozeznat základní formy tlumočení a aktuální trendy v nich |
popsat psychologické zákonitosti při tlumočení |
popsat psychologické zákonitosti při tlumočení |
Odborné dovednosti |
---|
připravit se na tlumočnický výkon |
připravit se na tlumočnický výkon |
efektivně využít jazykových prostředků při tlumočení různých komunikačních situací |
efektivně využít jazykových prostředků při tlumočení různých komunikačních situací |
efektivně využít technických prostředků při tlumočení |
efektivně využít technických prostředků při tlumočení |
využít tlumočnických technik při tlumočení |
využít tlumočnických technik při tlumočení |
využít metody tlumočnického zápisu při tlumočení |
využít metody tlumočnického zápisu při tlumočení |
tlumočit jednoduchá obchodná jednání, firemní prezentace, společenské a kulturní akce |
tlumočit jednoduchá obchodná jednání, firemní prezentace, společenské a kulturní akce |
zhodnotit vlastní tlumočnický výkon |
zhodnotit vlastní tlumočnický výkon |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Demonstrace |
Demonstrace |
Praktické procvičování |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
ČEŇKOVÁ, I. Teorie a didaktika tlumočení I. Praha: FF UK, 2001.
-
Gile, Daniel. Basic Concepts and Models for Interpreter and Translator Training. Amsterdam/Philadelphia, 2009. ISBN 978-7544620352.
-
SOMEYA, Y. Consecutive Notetaking and Interpreter Training. Oxon: Routledge, 2017.
|