Vyučující
|
-
Inselseth Jana, M.A.
-
Nováková Marika, Mgr. et Mgr. MBA
|
Obsah předmětu
|
Struktura prezentace. Jednotlivá stádia při tvorbě a nácviku prezentací. Sběr dat - selektování informací. Osvojování slovní zásoby typické pro efektní prezentace, vizualizace. Shlédnutí a hodnocení prezentací úspěšných řečníků. Verbální a neverbální komunikace, řeč těla. Rozvíjení komunikativních dovedností a vyrovnání se se stresem při samostatném projevu. Týmové hodnocení ústních prezentací. Konstruktivní zpětná vazba. Prezentace bez přípravy, artikulační cvičení, debata.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Týmová práce, Analýza prezentace, Práce studentů ve dvojicích
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost programu PowerPoint. Znalost anglického jazyka - B2, C1. Schopnost prezentovat před skupinou v anglickém jazyce. |
Znalost programu PowerPoint. Znalost anglického jazyka - B2, C1. Schopnost prezentovat před skupinou v anglickém jazyce. |
Výsledky učení |
---|
vyjmenovat pravidla týkající se přednesu prezentace před publikem |
vyjmenovat pravidla týkající se přednesu prezentace před publikem |
vysvětlit pojmy verbální a nonverbální komunikace |
vysvětlit pojmy verbální a nonverbální komunikace |
vyjmenovat verbální a nonverbální prezentační techniky |
vyjmenovat verbální a nonverbální prezentační techniky |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit kvalitní prezentaci v MS PowerPoint |
vytvořit kvalitní prezentaci v MS PowerPoint |
správně strukturovat prezentaci na dané téma |
správně strukturovat prezentaci na dané téma |
vyjadřovat se plynule a přesně na úrovni C1 |
vyjadřovat se plynule a přesně na úrovni C1 |
aktivně používat odpovídající slovní zásobu |
aktivně používat odpovídající slovní zásobu |
zaujmout posluchače svým projevem |
zaujmout posluchače svým projevem |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Praktické procvičování |
Týmová práce |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Týmová práce |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Odborné dovednosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Demonstrace |
Demonstrace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Pozorování |
Pozorování |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Týmová práce |
Týmová práce |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Známkou |
Známkou |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Doporučená literatura
|
-
GALLO, Carmine. Talk Like TED: The 9 Public-Speaking Secrets of the World's Top Minds. New York: St. Martin?s Griffin, 2015.
-
HUGHES, John, MALLETT, Andrew. Successful Presentations. Oxford: Oxford University Press, 2007.
-
KNAFLIC, Cole Nussbaumer. Storytelling with Data: A Data Visualization Guide for Business Professionals. Hoboken: John Wiley, 2015.
-
Princeton Language Institute. 10 Days to More Confident Public Speaking. New York: Grand Central Publishing, 2014.
-
ŠIMURKA, David. Mluvte jako mluvčí. Brno, 2014.
|