Vyučující
|
-
Kaňková Helena, Mgr. Ph.D.
-
Trušník Roman, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do historie Politický systém Regionalismus a (regionální) identita Kolonizace Etnicita a rasa Imigrace a menšiny Náboženství Ekonomika Zahraniční politika Cílem je definovat klíčové americké vlastnosti, které pomohou studentům porozumět tomu, proč Američané myslí a jednají tak, jak jednají.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Praktické procvičování, Týmová práce, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích
- Domácí příprava na výuku
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 26 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Definovat základní ideologie evropské i světové historie v rozsahu učiva základních a středních škol |
Definovat základní ideologie evropské i světové historie v rozsahu učiva základních a středních škol |
Znalost reálií (historie, geografie, politické uspořádání) Evropy a Spojeného království na úrovni středoškolského učiva. Znalost terminologie (historie, geografie, politické uspořádání) tak, jak je vyučováno na základním a středním stupni. |
Znalost reálií (historie, geografie, politické uspořádání) Evropy a Spojeného království na úrovni středoškolského učiva. Znalost terminologie (historie, geografie, politické uspořádání) tak, jak je vyučováno na základním a středním stupni. |
Orientation in European history, geography and politics terminology as taught at (elementary) and secondary schools |
Orientation in European history, geography and politics terminology as taught at (elementary) and secondary schools |
Odborné dovednosti |
---|
charakterizovat historický vývoj v Evropě i ve světě v rozsahu učiva základních a středních škol |
charakterizovat historický vývoj v Evropě i ve světě v rozsahu učiva základních a středních škol |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
pojmenovat a seřadit klíčové události amerických dějin |
pojmenovat a seřadit klíčové události amerických dějin |
popsat klíčové události amerických dějin |
popsat klíčové události amerických dějin |
vyjmenovat charakteristické prvky americké společnosti a kultury |
vyjmenovat charakteristické prvky americké společnosti a kultury |
charakterizovat základní prvky americké společnosti a kultury |
charakterizovat základní prvky americké společnosti a kultury |
definovat hlavní myšlenkové směry v americké politice, ekonomii a kultuře |
definovat hlavní myšlenkové směry v americké politice, ekonomii a kultuře |
Odborné dovednosti |
---|
identifikovat charakteristické prvky americké společnosti a kultury |
identifikovat charakteristické prvky americké společnosti a kultury |
zhodnotit roli Spojených států amerických v mezinárodním kontextu v historii i současnosti |
zhodnotit roli Spojených států amerických v mezinárodním kontextu v historii i současnosti |
diskutovat o hlavních myšlenkových směrech v americké politice, ekonomii a kultuře |
diskutovat o hlavních myšlenkových směrech v americké politice, ekonomii a kultuře |
identifikat klíčové události amerických dějin |
identifikat klíčové události amerických dějin |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Analýza textu |
Analýza textu |
Týmová práce |
Týmová práce |
Odborné dovednosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Analýza textu |
Analýza textu |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza textu |
Analýza textu |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozhovor |
Rozhovor |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Brinkley, Alan. The Unfinished Nation : A Concise History of the American People. New York : McGraw-Hill, 2014. ISBN 9780073406985.
-
Nash, Gary B. The American People : Creating a Nation and a Society vol. I. Boston : Prentice Hall. 2016.
-
Nash, Gary B. The American People : Creating a Nation and a Society vol. II. Boston : Prentice Hall, 2016. ISBN 978-0134169996.
|