Vyučující
|
-
Mengel Ewald, Prof. Dr. phil. habil.
-
Kaňková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do kulturních studií. Teorie kultury. Kulturní reprezentace. Klíčové události britské historie. Kolonialismus. Britské Impérium. Imigrace a menšiny. Regionální identita a dělení. Politický systém a zahraniční politika. Hospodářství. Třídní systém a postoje.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce, E-learning
- Příprava na zápočet
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 42 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost reálií (historie, geografie, politické uspořádání) Evropy a Spojeného království na úrovni středoškolského učiva. Znalost terminologie (historie, geografie, politické uspořádání) tak, jak je vyučováno na základním a středním stupni. |
Znalost reálií (historie, geografie, politické uspořádání) Evropy a Spojeného království na úrovni středoškolského učiva. Znalost terminologie (historie, geografie, politické uspořádání) tak, jak je vyučováno na základním a středním stupni. |
Orientation in European history, geography and politics terminology as taught at (elementary) and secondary schools |
Orientation in European history, geography and politics terminology as taught at (elementary) and secondary schools |
Definovat základní ideologie evropské i světové historie v rozsahu učiva základních a středních škol |
Definovat základní ideologie evropské i světové historie v rozsahu učiva základních a středních škol |
Odborné dovednosti |
---|
Charakterizovat všeobecný historický vývoj v Evropě |
Charakterizovat všeobecný historický vývoj v Evropě |
Charakterizovat historický vývoj v Evropě i ve světě v rozsahu učiva základních a středních škol |
Charakterizovat historický vývoj v Evropě i ve světě v rozsahu učiva základních a středních škol |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
pojmenovat a seřadit klíčové události britských dějin |
pojmenovat a seřadit klíčové události britských dějin |
popsat klíčové události britských dějin |
popsat klíčové události britských dějin |
vyjmenovat charakteristické prvky britské společnosti a kultury |
vyjmenovat charakteristické prvky britské společnosti a kultury |
charakterizovat základní prvky britské společnosti a kultury |
charakterizovat základní prvky britské společnosti a kultury |
definovat hlavní myšlenkové směry v britské politice, ekonomii a kultuře |
definovat hlavní myšlenkové směry v britské politice, ekonomii a kultuře |
Odborné dovednosti |
---|
identifikuje klíčové události britských dějin |
identifikuje klíčové události britských dějin |
rozlišuje charakteristické prvky britské společnosti a kultury |
rozlišuje charakteristické prvky britské společnosti a kultury |
zhodnotí roli Británie v mezinárodním kontextu v historii i současnosti |
zhodnotí roli Británie v mezinárodním kontextu v historii i současnosti |
diskutuje o hlavních myšlenkových směrech v britské politice, ekonomii a kultuře |
diskutuje o hlavních myšlenkových směrech v britské politice, ekonomii a kultuře |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Přednášení |
Přednášení |
Týmová práce |
Týmová práce |
E-learning |
E-learning |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
E-learning |
E-learning |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Doporučená literatura
|
-
James O'Driscoll. Britain for Learners of English. Oxford: OUP. ISBN 9780194306447.
-
John Oakland. British Civilization: An Introduction. London: Routledge, 2019. ISBN 978-1138318144.
-
Kenneth O' Morgan. The Oxford History of Britain. London: Oxford University Press. 2010.
-
Mike Storry and Peter Childs. British Cultural Identities. London: Routledge, 2016. ISBN 978-1138951129.
|