Vyučující
|
-
Fabián Ondřej, PhDr.
-
Holík Pavel, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Systém knihoven v České republice Základní funkce jednotlivých knihoven Knihovní služby Akvizice knih a periodik Zpracování, popis dokumentů a selekční jazyky Knihovní systémy Typologie informačních zdrojů Práce s informačními zdroji Vědecká komunikace Rešeršní činnost
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát fungování systému knihoven v České republice |
znát fungování systému knihoven v České republice |
orientovat se v základních službách a procesech v rámci knihoven |
orientovat se v základních službách a procesech v rámci knihoven |
orientovat se v základech typologie informačních zdrojů |
orientovat se v základech typologie informačních zdrojů |
znát konkrétní všeobecné i oborové informační zdroje |
znát konkrétní všeobecné i oborové informační zdroje |
znát základy vědecké komunikace |
znát základy vědecké komunikace |
Odborné dovednosti |
---|
realizovat základní procesy a činnosti v rámci knihovny |
realizovat základní procesy a činnosti v rámci knihovny |
vyhledávat v katalozích knihoven |
vyhledávat v katalozích knihoven |
identifikovat relevantních informačních zdrojů |
identifikovat relevantních informačních zdrojů |
provádět rešerše v odborných databázích |
provádět rešerše v odborných databázích |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace |
Demonstrace |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace |
Demonstrace |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Didaktický test |
Didaktický test |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Anderson, Rick. Scholarly Communication: What Everyone Needs to Know. New York, 2018.
-
Bartošek, Miroslav - Dědičová, Petra - Fabián, Ondřej, et al. Otevřený přístup k vědeckým informacím: současný stav v České republice a ve světě. Brno, 2016.
-
Bawden, David - Robinson, Lyn. Úvod do informační vědy. Doubravník, 2017.
-
Broughton, Vanda. Essential Classification. London, 2015.
-
Danielisová, Tereza. Knihovní zákon: komentář. Praha, 2018.
-
FABIÁN, O. Elektronické informační zdroje. Zlín, 2009.
-
Krčál, M., & Kovářová, P. Knihovnické fondy, procesy a služby. Brno. 2018.
-
Kučerová, Helena. Organizace znalostí: klíčová témata. Praha, 2017.
-
PAPÍK, Richard. Strategie vyhledávání informací a elektronické informační zdroje. Praha : Velryba, 2011. ISBN 978-80-85860-22-1.
-
Sewell, Claire. The No-Nonsense Guide to Research Support and Scholarly Communication. London, 2020.
|