Předmět: Úvod do didaktiky angličtiny

« Zpět
Název předmětu Úvod do didaktiky angličtiny
Kód předmětu UMJL/E0UDA
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kráľová Zdena, prof. PaedDr. PhD.
Obsah předmětu
Současná situace cizojazyčného vzdělávání v EU a v České republice Učitel anglického jazyka - charakteristika, příprava a profesní rozvoj, faktory ovlivňující vyučování anglické-ho jazyka Žák učící se anglický jazyk - interní a externí faktory ovlivňující učení se anglického jazyka Jak učit anglický jazyk - přehled klasických a alternativních přístupů a metod SERR - charakteristika a deskriptory Rozvíjení základních komunikačních jazykových kompetencí - lexikální, sémantická, gramatická a fonolo-gická Rozvíjení základních receptivních činností a strategií Rozvíjení základních produktivních činností a strategií Zpětná vazba a hodnocení na hodinách anglického jazyka

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 25 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat současnou situaci cizojazyčného vzdělávání v EU a v České republice
popsat současnou situaci cizojazyčného vzdělávání v EU a v České republice
definovat SERR charakteristiky a deskriptory
definovat SERR charakteristiky a deskriptory
vymezit faktory ovlivňující vyučování a učení se anglického jazyka
vymezit faktory ovlivňující vyučování a učení se anglického jazyka
rozlišit interní a externí faktory ovlivňující učení se anglického jazyka
rozlišit interní a externí faktory ovlivňující učení se anglického jazyka
Odborné dovednosti
analyzovat komunikační jazykové kompetence
analyzovat komunikační jazykové kompetence
analyzovat jazykové činnosti a strategie
analyzovat jazykové činnosti a strategie
aplikovat vybrané přístupy a metody vyučování anglického jazyka
aplikovat vybrané přístupy a metody vyučování anglického jazyka
zhodnotit zpětnou vazbu a hodnocení na hodinách anglického jazyka
zhodnotit zpětnou vazbu a hodnocení na hodinách anglického jazyka
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Týmová práce
Týmová práce
Odborné dovednosti
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Rozhovor
Rozhovor
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • Ahmed, Furzeen - Giovanelli, Marcello-Mansworth, Megan-Titjen, Felicity. Teaching English Language and Literature 16-19. London, 2020.
  • Harmer Jeremy. Essential Teacher Knowledge. London, 2012.
  • Kováčiková, Elena - Gajdáčová Veselá, Katerina. Základy didaktiky cudzích jazykov. Nitra, 2016.
  • Larsen-Freeman, Diane - Anderson, Marti. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford, 2011.
  • Richards, Jack C. - Rodgers, Theodore S. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge, 2001.
  • Scrivener, Jim. Learning Teaching. The Essential Guide to English Language Teaching. Oxford, 2011.
  • Scrivener, Jim. Teaching English Grammar. What to Teach and How to Teach it. Oxford, 2015.
  • Seymour, David - Popova, Maria. 700 Classroom Activities. Oxford, 2005.
  • Thomas, Peter. Approaches to Learning and Teaching Literature in English: A Toolkit for International Teachers. Cambridge, 2018.
  • Ur, Penny. A Course in English Language Teaching. Cambridge, 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr