Vyučující
|
-
Kráľová Zdena, prof. PaedDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Současná situace cizojazyčného vzdělávání v EU a v České republice Učitel anglického jazyka - charakteristika, příprava a profesní rozvoj, faktory ovlivňující vyučování anglické-ho jazyka Žák učící se anglický jazyk - interní a externí faktory ovlivňující učení se anglického jazyka Jak učit anglický jazyk - přehled klasických a alternativních přístupů a metod SERR - charakteristika a deskriptory Rozvíjení základních komunikačních jazykových kompetencí - lexikální, sémantická, gramatická a fonolo-gická Rozvíjení základních receptivních činností a strategií Rozvíjení základních produktivních činností a strategií Zpětná vazba a hodnocení na hodinách anglického jazyka
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat současnou situaci cizojazyčného vzdělávání v EU a v České republice |
popsat současnou situaci cizojazyčného vzdělávání v EU a v České republice |
definovat SERR charakteristiky a deskriptory |
definovat SERR charakteristiky a deskriptory |
vymezit faktory ovlivňující vyučování a učení se anglického jazyka |
vymezit faktory ovlivňující vyučování a učení se anglického jazyka |
rozlišit interní a externí faktory ovlivňující učení se anglického jazyka |
rozlišit interní a externí faktory ovlivňující učení se anglického jazyka |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat komunikační jazykové kompetence |
analyzovat komunikační jazykové kompetence |
analyzovat jazykové činnosti a strategie |
analyzovat jazykové činnosti a strategie |
aplikovat vybrané přístupy a metody vyučování anglického jazyka |
aplikovat vybrané přístupy a metody vyučování anglického jazyka |
zhodnotit zpětnou vazbu a hodnocení na hodinách anglického jazyka |
zhodnotit zpětnou vazbu a hodnocení na hodinách anglického jazyka |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Týmová práce |
Týmová práce |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Rozhovor |
Rozhovor |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
Ahmed, Furzeen - Giovanelli, Marcello-Mansworth, Megan-Titjen, Felicity. Teaching English Language and Literature 16-19. London, 2020.
-
Harmer Jeremy. Essential Teacher Knowledge. London, 2012.
-
Kováčiková, Elena - Gajdáčová Veselá, Katerina. Základy didaktiky cudzích jazykov. Nitra, 2016.
-
Larsen-Freeman, Diane - Anderson, Marti. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford, 2011.
-
Richards, Jack C. - Rodgers, Theodore S. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge, 2001.
-
Scrivener, Jim. Learning Teaching. The Essential Guide to English Language Teaching. Oxford, 2011.
-
Scrivener, Jim. Teaching English Grammar. What to Teach and How to Teach it. Oxford, 2015.
-
Seymour, David - Popova, Maria. 700 Classroom Activities. Oxford, 2005.
-
Thomas, Peter. Approaches to Learning and Teaching Literature in English: A Toolkit for International Teachers. Cambridge, 2018.
-
Ur, Penny. A Course in English Language Teaching. Cambridge, 2012.
|