Předmět: Německá konverzace

« Zpět
Název předmětu Německá konverzace
Kód předmětu UMJL/D6NK
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Simon Gerhard, Dipl. Betriebswirt
Obsah předmětu
- Podnikání v oblasti obchodu a služeb - Banky, bankovní produkty - Burza - Tržní hospodářství, sociální politika - Firmy s německou účastí v regionu - Podpora prodeje, marketing, reklama - Národnostní menšiny, kulturní rozdíly v rámci EU - Výzkum, nové technologie - Odpadové hospodářství, recyklace - Současné problémy řešené Evropskou unií - Veletrhy

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování
  • Příprava na zápočet - 14 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 56 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti v němčině na výchozí úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti v němčině na výchozí úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Odborné dovednosti
U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti v němčině na výchozí úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
U tohoto předmětu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti v němčině na výchozí úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Výsledky učení
Odborné znalosti
charakterizovat různé variety němčiny a vysvětlit jejich zvláštnosti
charakterizovat různé variety němčiny a vysvětlit jejich zvláštnosti
vyjmenovat, charakterizovat a porovnat miminálně 4 německé či česko-německé srovnávací příručky, slovníky či gramatiky pro každodenní praxi
vyjmenovat, charakterizovat a porovnat miminálně 4 německé či česko-německé srovnávací příručky, slovníky či gramatiky pro každodenní praxi
popsat rozdíl mezi mluvenou a psanou formou jazyka s ohledem na firemní praxi
popsat rozdíl mezi mluvenou a psanou formou jazyka s ohledem na firemní praxi
Odborné dovednosti
rozumět delším a komlexním textům v německém jazyce
rozumět delším a komlexním textům v německém jazyce
diskutovat o přečteném odborném textu či o aktuálním společenském dění
diskutovat o přečteném odborném textu či o aktuálním společenském dění
napsat koherentní argumentativní text v německém jazyce o délce až 10 NS na dané téma
napsat koherentní argumentativní text v německém jazyce o délce až 10 NS na dané téma
komunikovat v německém jazyce v mluvené a psané formě na úrovni C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
komunikovat v německém jazyce v mluvené a psané formě na úrovni C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
chápat a zpracovávat komplexní informace o obecných tématech a také o tématech souvisejících s manažerskou praxí
chápat a zpracovávat komplexní informace o obecných tématech a také o tématech souvisejících s manažerskou praxí
rozumět jednotlivým variantám němčiny
rozumět jednotlivým variantám němčiny
přednést krátkou prezentaci s tím, že nepotřebuje příliš mnoho času na přípravu
přednést krátkou prezentaci s tím, že nepotřebuje příliš mnoho času na přípravu
adekvátně komunikovat a argumentovat v běžných konverzačních situacích v německém jazyce v mluvené a psané formě na úrovni C1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
adekvátně komunikovat a argumentovat v běžných konverzačních situacích v německém jazyce v mluvené a psané formě na úrovni C1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Pozorování
Pozorování
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Sebereflexe
Sebereflexe
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Rozbor portfolia studenta
Písemná zkouška
Rozbor portfolia studenta
Doporučená literatura
  • HÖPPNEROVÁ, V. Deutsche Konversation, Kontakte. Havlíčkův Brod, 2005.
  • HÖPPNEROVÁ, V. Deutsch im Gespräch. Praha: Ekopress, 2012.
  • NEKOVÁŘOVÁ A., FLIEGER, D. Alltagssprache Deutsch NEU. Plzeň: Fraus, 2012.
  • Perlmann-Balme, Michaela. em neu Abschlusskurs Kursbuch. Ismaning : Hueber, 2008. ISBN 9783190016280.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr